Alla inlägg under november 2008

Av Annette - 3 november 2008 17:09

ge en eloge till mina hundar! de har aldrig någonsin varit ensamma så mycket som nu, men är otroligt duktiga!

Ok att Toscan har ätit upp både det ena och det andra , men nu har jag lärt mig hur jag ska göra för att, iaf, eliminera riskerna!

Men, trots allt hon ätit upp kan jag inte låta bli att fascineras av henne? med vilken precision, vetskap om vad hon vill åt osv och detta har hon löst, på sitt eget sätt!

Ibland önskar jag att jag kunde ha en dold kamera som visade mig hur hon bär sig åt, vad Meddin gör då hon tuggar sönder nå´t osv.

Nu är väl detta iof sig inget olösbart problem, men hon kan ju få ha sina hemligheter för sig själv..............................iaf ett tag till!!!!

Vädret var igår helt underbart, och vi var åter ute en heldag:-)

Idag var det mulet, dagg i luften och kallt!!!!

Men vi har ändå varit ute, väldigt mycket:-)

Ha nu en bra vecka, säger jag som har späckat schema!!//A

Av Annette - 1 november 2008 15:33

Vacker dag har vi haft här:-) Vi har nyss kommit in, och har tillbringat i stort sett hela dagen ute! det har varit helt underbart väder, och jag vet inte vem som uppskattat vår dag mest, jag eller hundarna!

Vi drog iaf iväg till skogen i morse för att spåra. Toscan på fält och Meddin i skogen. Toscan är ju som hon är och det gick så där! För Meddin gick det alldeles förträffligt, förutom att han vid de första apporterna slarvade med markeringarna?? men efter en tillrättavisning vid de två första gick resten som en dans, och jag var så stolt över honom:-)

Vi passade på att fota lite också när det var så fint väder, bilderna som följer är:

*Meddin & Toscan busar, rejält!!!

*Snygg  Meddin:-)

*Toscas älskade boll efter  spåret

*Platsliggning

*Jag och hundarna ( hade fika besök på em, som tog bilden)

Hoppas på ännnu en kall natt gör jag, det blir så rent och fint ute då:-)

En trevlig Halloween kväll på er alla//A

Ovido - Quiz & Flashcards