Alla inlägg under juni 2008

Av Annette - 30 juni 2008 20:14

vilken jävla dag!!!!!!!!!!!hade jobbat i natt och skulle sova. Blir väckt 11.05, (hade somnat vid 09.00!!) då står lilla göken, dvs exmannen utanför altanen och pratar med hundarna!!! han skulle höra sig och hämta resten av sina kläder, när jag inte svarade åker han bara hit!!! och väcker mig, urdåligt!!!!!


Han tar ingen hänsyn till mig alls, utan ser bara till sig själv.................som han alltid gjort!!! men lilla mammas stöd naturligtsvis!


Pga detta så har det inte blivit något spår ikväll, ska gå och sova tidigt för jag är helt slut.Får försöka spåra i morgon istället!!!då hoppas jag slippa se några kräk som inte är välkomna här!!!!!!


kort blogg idag pga detta//A

Av Annette - 29 juni 2008 22:59

Sen sist då? jo, vi har hunnit med en hel del ska ni veta:-)

Vi har varit ute och sprungit, måste ju komma igång ordentligt till tjejmilen, det går så fort så vi är snart där också!

Sedan har vi tränat lydnad, första gången på länge, och det gick jättebra, vilket jag är glad över! Meddin var kanonduktig och Toscan skötte sig bra hon med.

Sedan har vi varit ute och cyklat, för att reka spårmarker, och hittade ett jättebra fält att lägga på, så det ska jag försöka att göra i morgon kväll.


Sedan var min, numera fd!!!!! man här, vilket inte var så kul då han  är otrevlig och dum att ha att göra med  numera, tyvärr!!........Trots att det är han som är orsaken till allt som hänt så lägger han hela skulden på mig?????!!! Kanske  för att  försöka framstå i bättre dager själv???.....inför personen som han har blandat in i sammanhanget!!!riktigt otäck!!! falsk, manipulativ samt en STOR!! lögnare är denna människa!!!!..........Men det får vi försöka komma över..............................tiden gör väl sitt, hoppas jag!!! OCH, sanningen kommer alltid fram till slut.......................


I helgen har vi haft besök hos oss, jättetrevligt hade vi, med god mat och lite gott att dricka. Tack säger vi, hundarna och jag,  för trevligt sällskap:-) det måste vi göra om.........

Nu tar vi kväller och skriver mer en annan dag//A

Av Annette - 26 juni 2008 14:31

försökte vi oss på att spåra. Det gick inte så bra! vi  var på en slagen klövervall som var torr, lerig och stickig!!!

Ska försöka lägga ett nytt spår ikväll, så vi får tillbaks självförtroendet, både Meddin och jag!

Sedan tog vi en springtur, det var svettigt pga att det var väldigt varmt och kvavt ute!

Men det kändes ändå ganska ok efteråt:-)

Idag ska vi vänta tills det blir lite svalare med att spåra, får försöka ta det lite senare, känns schystare mot hundarna!

Får se om jag orkar uppdatera lite sen//A

Av Annette - 24 juni 2008 22:20

matte står kvar på vägen när båda hundarna far in i buskarna efter en grävling!!!!!!!!!!!!!!! vad gör man......ja, man kallar tillbaks dem!! och hoppas på att de ska komma!  vad händer........jo, båda två kommer tillbaks:-) vilken positiv reaktion på hundarna va???? kvar i busken i skogskanten satt grävlingen och fräste! Meddin var väldigt intresserad av det där grå, raggiga knytet som satt i skogen och lät! MEN, han stannade hos mig när jag sade åt honom:-) Toscan insåg direkt då jag kallade tillbaks dem att det var lika bra att stanna hos mig ( hon kom säkert ihåg hur arg jag blev då hon åt upp skorna!!! det har hon tagit åt sig av än , stackarn!!)

Jag hade inga koppel med när vi var ute så jag lät dem gå själva hem, och hoppades på att de skulle strunta i herr grävling! det gjorde de också men de tittade intresserat när det prasslade i skogen när den "grå" sökte sig en säkrare tillflyktsort!

Jag är ändå väldigt glad och stolt! att de lyssnade och kom tillbaks till mig. Detta trots att de hade fått "bytet", i detta fall grävlingen under en liten gran där han satt och blåste upp sig och fräste!

Man får ge Meddin & Tosca en extra  kex i kväll(//A

Av Annette - 23 juni 2008 23:25

har jag varit efter nattens arbete idag! Det har inte blivit mycket gjort varken för mig eller hundarna!

Jag vaknade alldeles för tidigt och kunde inte somna om, så jag tog då cykeln och körde en sväng med hundarna.

Tack och lov har jag en gång i tiden fått en jättefin cykel i födelsedagspresent av han, som var/är min man, och med den har vi varit ute och trampat på de nyklippta vallarna ! hundarna fick springa lösa och verkade uppskatta vår lite annorlunda cykeltur.

Sedan åkte vi hem och hundarna fick lunch, och jag åt lite också. Sedan gick jag och lade mig igen, och sov en stund till:-)

Framåt kvällen tog vi en promenad bort till vår lilla sjö och tittade på kossorna som går där. De hade fått nåt anfall av överskottsenergi och sprang och bockhoppade och frustade!´Meddin var helt fascinerad och kunde knappt slita sig:-)

Mycket mer har vi inte gjort idag, men är ändå ganska nöjd//A

Av Annette - 22 juni 2008 22:02

midsommarhelgen till ända! Det har varit väldigt växlande väder! vädergudarna visade prov på vad de kan.

God mat har jag ätit, och hundarna har fått lite smakbitar också:-)

Sen blev det ju förstås varsitt "midsommarben" till Meddin & Tosca.


Vi har också passt på att fixa lite i trädgården, och har nu gjort poolen badklar:-) så nu väntar jag bara på solen!


I veckan ska jag spåra med Meddin har jag tänkt, då har vallen "vuxit till sig lite" efter att ha blivit slagen. Han behöver komma igång med att jobba igen, och jag också!!!!!


Hoppas att ni alla haft en bra midsommar, nu stundar det snart semester!!

//A

Av Annette - 19 juni 2008 21:50

då pysslat med de senaste dagarna?  Igår var jag så trött eftersom jag hade jobat natten så då tog jag med mig hundarna och cyklade en sväng. De börjar bli jätteduktiga på det nu och vet sin plats:-) i början blev det  ju lite trassel i kopplen, detta pga att Meddin sitter i springern, och Toscan är i koppel på utsidan av honom. Tosca var från början osäker på var hon skulle vara och Meddin satt där han satt och kom ingenstans!!

Men nu så, nu går det kanon, det känns bra för då jag har jobbat och är trött kan jag ändå motionera dem så de får röra på sig!

Idag har vi inte gjort så mycket nyttigt, vi har varit ute och gått och Meddin har kollat och hälsat både på kossorna och fåren! han är väldigt fascinerad av allt som går/rör sig i hagarna  runt ikring här.


Sedan har vi jobbat i trädgården lite, och fixat vid/med poolen! Hundarna är med och kollar vad jag gör och till Meddis stora lycka hittade han en boll:-) en så´n där lite större tung boll ni vet, och den hade han kul med en stund. Tosca hittade en annan leksak ute på ängen här igår, en gammal båtfender som min förra hund Bixmo glömt där, och den roade hon sig duktigt med:-)


Nu ligger hundarna trötta och nöjda efter dagen och jag ska också gå och lägga mig snart, om man kan sova, det ser ut att kunna bli åska i natt!!


Jag vill också önska er alla EN TREVLIG MIDSOMMAR//A

Av Annette - 18 juni 2008 00:56

tagit en joggingtur på em den17/6. Skriver lite sent, eller tidigt! då jag sitter på jobbet ännu en natt:-)

Jag har också tränat lite apportering med Meddin på em, det går kanon ut, ibland lite sakta in men vi jobbar på det. Jag försökte ett tag köra "bytesaffär" med bollen! resultatet blev att han spottade ut apporten i förväntan att få bollen!!! inget bra!

Krypet går vi så sakterliga vidare med, och det går bättre iaf!

Kan också berätta, att trots att jag plockat bort allt i skoväg, har Toscan ändå lyckats hitta några par!!!!och naturligtsvis käkat upp!!( inte mina så skit samma!!)

MEN, nu ska alla vara borta, allt som hon kan tänkas ta är nu instängt, bortplockat och därmed ska alla risker för att hon ska hitta på något vara eliminerade:-)

Tycker också hemskt synd om Berit och Milo som jag hoppas blir bra efter sin olycksdag den 13:e!! maximal otur att bryta sig när man har roligt!

Hoppas ni får en bra dag! själv ska jag SOVA!!//A


Ovido - Quiz & Flashcards