Alla inlägg under april 2008

Av Annette - 29 april 2008 21:43

har vi haft det idag!!! rena sommaren. Men det blåste o-xå ganska ordentligt så var man inte i lä så var det inte så skönt. Men, kom man i lä höll man på att gå åt för det var så varmt! antar att det är för att man inte är van vid detta än:-)

På hundfronten så jobbar vi på. Igår var jag och Sussie med hundar i skogen vid 8-tiden på morgonen för att lägga spår. Vi lade varsitt åt varandra ca 600 meter långa. I sussies  & Hector's var det sex apporter o i mitt & Meddin's åtta st. Det gick bra för oss båda, Hector nmissade någon apport, Meddin tog alla men hade lite strul på slutapporten då det troligtsvis gått vilt där vårt spår var. Men på det stora hela är han SUPER duktig!!!! det är kul tycker jag. (2:a gången icke-förar spår!!)

Tosca fick ett IPO spår på en vall och se där, där har poletten trillat ner. Hon spårade jättefint min lilla schäferflicka:-)

Nu ikväll blev det ett kort lydnadspass, går sakta men säkert framåt där också:-)

Nu blir det sängen, jobbet väntar i morgon bitti! Njut av solen ni som är lediga:-)  //A

Av Annette - 26 april 2008 17:39

icke-förar spår har Meddin gått på idag-- och det gick alldeles perfekt:-) han var kanonduktig så det bådar ju gott inför stundande tävling:-)

Igår var hundarna på "premiärtest" i nya hundgården. jag var i sta'n och borta i flera timmar men det gick också jättebra, skönt! nu vet jag att de kan vara i hundgårdarna och ha det bra när jag jobbar!!

Toscan verkade tycka att det var alldeles förträfffligt där för idag när jag satt ute och åt frukost låg hon på bordet i hundgården!?!? då måste hon väl trivas där???

Nu blir det en kvällspromenad bort till vår sjö för att titta på fågellivet och lyssna på grodsången- som är nå't helt enastående att lyssna på, fattar inte att de kan låta så mycket som de gör!!!

Några bilder från idag, i underbart väder! ha en fortsatt skön helg//A ( som jobbar i morron:-(  )

Av Annette - 24 april 2008 21:27

har det varit veckan som gått!!! men var ju ledig förra helgen iaf:-)

Då städade jag och oljade altanen och ställde dit möblerna så nu är den "sommarfixad", skönt och mysigt.

På söndagen tog jag med båda hundarna för att cykla en sväng, egentligen ett ganska vådligt äventyr, dock med hjälm på huvudet!!!!,då de bara sprungit bredvid cykeln lösa förut. Nu hade jag Meddin i springern och Toscan på utsidan av Meddin! Det hela gick mycket bra:-) och båda var superduktiga, så nu blir det regelbundna, vartefter längre cykelturer, kul tycker jag:-)

Annars så nöter vi på med kryp, och sång!!! eller jojk som Krister säger:-)han låter nå't helt otroligt emellanåt, och Micke sa" här får du nog göra nå't åt ljudet" -jag jobbar på det!

Idag var vi på bruxa för en platsläggning med skott. En eloge åt erfarna tävlingsrävar som ger goda råd om hur man ska gå tillväga för att allt ska bli så bra som möjligt:-)

Allt gick mycket bra och nästa gång ligger Meddin i gruppen, han är så duktig:-)

Nu blir det en stund framför tv:n , sen i säng, har mycket att stå i imorgon!

På lördag blir det ett icke-förar spår för Meddin- spännande! //A

Av Annette - 18 april 2008 19:43

har jag plockat idag på min kvällspromenad med hundarna:-) de doftar ljuvligt!

Dagen idag har varit mycket lugn, lite sköna promenader bara. Är nog lite seg efter nattens jobb MEN!! nu är jag ledig i helgen, så skönt!!!!

Tänkte ägna helgen åt att fixa iordning altanen så man kan vara där, nu är det ju bara en tidsfråga tills man kan vara ute sent och njuta av vädret:-) då är det underbart att sitta på altanen och bara va:-)

Ha nu en skön helg:-)  //A

Av Annette - 17 april 2008 17:13

skotträning ikväll:-( skit också, jag som hade sett fram emot det!

Men kände i morse när jag vaknade att det var något som inte stämde, jag mår helt enkelt inte riktigt bra! har känt mig hängig ända sedan påsken så nu tycker jag det får vara nog.

Nåväl, jag tog iaf hundarna och åkte till skogen och lade ett lååånnggt spår till Meddin med åtta apporter i. Efter att ha gått det spåret bestämde jag mig definitivt för att vara hemma från bruxa, jag vart helt slut!

Meddin däremot han var oberörd han:-) och jätteduktig:-) det strulade lite på mitten och jag stod och funderade på vad jag skulle göra men då hittade han spåret så fint igen (han hade gått åt fel håll!!)alla apporter med in:--)

Vad det gäller skotten får vi satsa på nästa vecka istället. Jag får väl börja om med en kur egenvård! och hoppas att jag blir fri från  de här elaka virusarna, som det med all säkerhet är.

Nu blir det en lugn stilla prommis med vofflingarna, sen en stund i sängen för att orka med en natt på jobbet. Sedan har jag ju en LEDIG:-) helg! och då vill jag INTE!!!! vara sjuk! //A

Av Annette - 16 april 2008 21:04

trevlig kurskväll på bruxa! Vi nöter på med momenten till lkl, och hoppas att  slutresultatet blir bra:-)

Det som är bland det mest positiva är att Meddin, och inte heller Tosca, tar nå'n speciell notis om de andra hundarna. Det är mycket värt tycker jag som haft en kaxig herre i Bixmo förut!

Vi har ikväll kört en del av de moment som ingår i lkl. Känns som att platsen blir bättre & bättre, han är så duktig min Meddin:-) egentligen är det mest jag som är orolig på platsliggningen (och förmedlar säkert det till min hund o-xå) det beror på att min förra hund Bixmo INTE gillade platsl! hittade han nå'n/något att gruffa med så gjorde han det!!!

MEN, nu gäller det för mig att tänka om, och som Elin sa, LITA!!!! på din hund! ja, jag vet, och jag ska!!!

I övrigt har vi hafft en skön dag med en långpromenad på fm, då en kompis var här och hälsade på. På em på vår rastrunda "råkade" Tosca spåra upp en katt! Kul sa Meddin, den jagar vi!!! och det gjorde dom!! stackars kissen for upp i ett träd på en svajig gren med en upphetsad Meddin under!!

Jag såg att kissen var säker, gav f...n  i Meddin (Tosca var hos mig) och gick!

Vad tror ni hände??? jo, en förtvivlad Meddin kom som ett skott när han såg att matte gick ifrån honom:-) så jag ser segern som min:-) jag drog mer än den  stackars kissen!! sen gick vi hem!

I morgon ska vi in på tävlingsträning på bruxa:-) platsliggning och budföring med skott. Det känns bra att de ordnar det här så man får träna ordentligt:-)

berättar om hur det gick i morrn:-) // A

Av Annette - 15 april 2008 21:26

ligger över huset ikväll. Hundarna fick ett välbehövligt bad på dagen idag och doftar nu mkt gott:-) Meddin har än en gång haft våteksem, suck, men bara lite!!! och på ett ställe den här gången!

På fm var Frida och lilla Bella donnan här. Skitkul att träffa Meddin & Tosca tyckte Bella, om mina hundar tyckte lika som henne vet jag inte då hon är ganska intensiv, så liten hon är (8 kg tung!!) Vi gick i alla fall en promenad och både Meddin & Tosca är superduktiga, de går lösa utan att bry sig om det svarta yrvädret som försöker hoppa och klättra på dem trots att hon har koppel på sig och är begränsad i sin rörlighet men snabb som en blixt om de kommer för nära!!! ska försöka ta lite kort på henne nästa gång hon kommer.

Nu ikväll har vi varit i grannens hage och gjort en sökruta, två föremål (av tre) hämtade Tosca in, duktig tjej, hon har bara tagit ett förut och sen väntat på sin boll!!!!! så det tar sig!!

Meddin hämtade in alla tre utan problem, han tycker det är så roligt, vilken duktig hund:-)

Sen lattjade vi en stund med det som de båda älskar!!! deras bollar!!! så nu ligger två trötta, rena, väldoftande hundar och sover:-)

Nu laddar vi inför morgondagens kurs, ska bli kul:-) //A

Av Annette - 14 april 2008 13:43

har vi haft här idag. Solen sken och det var jättefint ute så jag tog hundarna och skulle gå en långsväng i skogen. Attans vad varmt det var...puh, mår ju inte riktigt bra heller så det gjorde väl sitt till att jag upplevde att det var x-tra varmt!! När vi är mitt inne i skogen, långt hemifrån hörde jag mullret. Skit också tänkte jag, datan sitter i hemma!!(där vi bor är allt väldigt utsatt för åskan och bla datan har gått sönder*flera) Så det blev till att lägga på ett kol hem, svetten lackade om mig och hundarna flåsade, de tyckte också det var varmt:-)

Vi hann i alla fall hem och dra ur allt innan det började åska mer, och regna, och hagla!!!! hagel som pingis bollar!!! konstigt väder den här våren! nu har det iaf dragit över, skönt! och solen lyser på oss igen:-)

Nu blir det till att ge både mig och hundar lite mat innan det är dags att åka till jobbet!!//A


Ovido - Quiz & Flashcards