Alla inlägg under april 2008

Av Annette - 13 april 2008 20:49

Ja, så blev det idag!!!! åkte iväg en bit för att lägga spår i en annan skog där hundarna inte varit förut. Lade spår först åt Meddin, sen åt Toscan. Då vi (Krister & Jag) väntade på att 50-60 min skulle gå så får vi se hur en kvinna kommer gående med tre hundar!!! hon stannade och pratade en bra stund, vi sa att vi lagt spår, och sen fortsatte hon sin promenad. Jag tog då ut Tosca och släppte på henne på henes spår. När vi är klara hör jag att Krister ropar att jag inte ska släppa Tosca, kvinnan med de tre hundarna var då tb!!! hon hade kommit på att hennes ena hund hade en pinne i munnen, hon tänkte inte på det just då, och inte när hon pratade med oss heller, men sen..........då hon gått ifrån oss så kom hon på..att det nog var min slutapport, eftersom vi sagt att mitt spår till Meddin gick över vägen!!! Det var ju schysst av henne att komma tb och tala om det.Annars hade jag väl letat ihjäl mig!!! efter slutapporten!!!

Nåja, nu var det ju som det var, så jag släppte på Meddin på hans spår. Det gick bra förutom lite strul på mitten då han började bakspåra en bit!!! men han hittade rätt sen och fortsatte sitt spår. Då vi kom till vägen gick han över där jag gått, brydde sig just inte om kvinnans hundars lukt, men fick problem då han inte hittade någon slutapport!!! det var ju bra att jag visste att den var borta så jag kunde ge Meddin beröm och avleda fortsatt letande och belöna honom istället:-)

Jag tycker med facit i hand att han skötte sig riktigt bra och löste uppgiften på ett bra sätt!!!

Sen har vi gått en promenad på em, sen blev det lite lydnad nu ikväll. Då tränade vi på lägganden och kryp, med,  i mitt tycke bra resultat:-) övning ger färdighet sägs det!!!

Nu har jag två trötta hundar och själv är jag också trött, är inte helt i form än även om jag mår liiite!!!!! bättre. Hoppas nu att det går åt rätt håll så man är helt ok snart!!

Nu blir det en slapparkväll och imorgon tar jag nog sovmorgon, jag jobbar ju kväll då, skönt!!

Ha det bra alla och grattis än en gång till er som tävlat med fina resultat!!!!

//A

Av Annette - 10 april 2008 15:43

& två pigga hundar är ingen bra kombination!!! Känner mig inget vidare, har fått en riktig brakförkylning! Inte blev den väl bättre av att Meddin & jag var flera timmar på bruxa igår heller!


Toscan fick vara hemma igår, kände att det räckte med en hund när man mår så här. Egentligen skulle jag väl legat nerbäddad hemma men det är ju roligt att gå på kurs och nu hade jag bytt och grejat på jobbet så klart att jag ville gå!!


Vi började med platsliggning i fem minuter, Meddin hade nr 7 av åtta hundar. Pep lite när jag gick men sedan bra, alla låg tiden ut:-)

Sedan körde vi en budföring, det var inga problem utan bara skoj tyckte Meddin.


Sedan fick vi välja lite vad vi ville ha hjälp med. Jag bad då att bli tittad på i vänstersvängarna, känns sådär tycker jag själv! Men när Micke hade kollat tyckte han inte alls det såg galet ut så det är nog bara jag som känner som jag gör:-)


Sedan blev det läggande under gång! där styr Meddin så mkt själv och därför går det sakta samt att han "glider utåt" Fick lite tips om hur jag ska jobba vidare på det, så det är bara att träna:-)


Idag har vi inte gjort många knop, och blir nog inte många fler resten av dagen heller känns det som. Måste försöka kurera mig lite, har ju några jobbardagar framför mig nu. Ha nu en bra helg alla:-) //A

Av Annette - 8 april 2008 12:46

drog vi iväg i morse. Kände mig inget vidare men vi åkte iaf!(var jobbigt som tusan att först gå ut spår & sen spåra!!!)

lade ett spår med sex apporter och många vinklar i till Meddin. Och vad duktigt han spårade:-) det var väldigt varierande terräng, liggtid ca 55 min. Det gick jättebra, om man ska anmärka på något så är det att han gör inte lika rena, fina markeringar på slutapporten som på de andra?? så det får vi lägga lite krut på,  vore ju tråkigt att inte få med sig den!!


Toscan har också spårat, lugnt!!! för en gångs skull! det var lite strul i en vinkel annars löpte det hela på.


Nu blir det att ta en liten promenad och fixa lite mat innan jag drar till jobbet, och hoppas att det här viruset eller vad det är jag drabbats av försvinner!!//A

Av Annette - 7 april 2008 19:30

har jag varit idag, och det var skönt........Jag tog hundarna med mig och åkte till bruxa. Där körde jag igenom alla lägre momenten med Meddin med jättebra resultat!?! tänk vad det går upp och ner! idag funkade i princip allt kanon, jag kunde till och med gå upprätt på krypet! och han sade nästan!! ingenting! så det går ju åt rätt håll:-)

Toscan fick sig en genomkörare i 1:ans moment, och det gick också jättebra. Måste snart börja hitta på lite nya saker med henne och öka svårighetsgraden ett snäpp, inte minst för hennes utvecklings skull.

Sen var jag på fyraårskalas hos min systers flicka Mimmi, och fick kaffe och god tårta:-)

Nu ikväll har jag, Meddin och Tosca gått en lång skön (och jobbig, pga att jag inte är helt kurant!) skogspromenad. Fåglarna sjöng och solen sken, det är äntligen VÅR!!! på riktigt, det är underbart:-)

I morgon har jag tänkt att spåra, men det beror lite på hur jag mår. Jag orkar inte gå i skogen och lägga spår om jag känner mig så här, men med lite panodil brukar ju det mesta lösa sig så vi får se hur det blir!

ha det gott:-) //A

Av Annette - 4 april 2008 15:04

är det här idag o-xå. Man är inte van vid att det är så här, och inte heller

att vara ute hela dagarna som vi varit nu när det är fint väder:-)

Det märks på hundarna också, de är mycket tröttare än de brukar vara!

Idag har vi gått en långprommis och jobbat i trädgården, skitkul tycker Meddin när trädgårdsredskapen kommer fram!!! inte fullt lika kul tycker jag att det är! han vill ju apportera allt jag har..........så det tar ibland lite x-tra tid att få nå't gjort!

Nu har jag ännu en jobbarhelg framför mig men till er som är lediga, ha en skön helg och njut av vädret! //A

Av Annette - 3 april 2008 13:23

är det minsta man kan säga att Meddin var på kursen igår!!! han lät massor.......vilket inte är så kul!

Vi fick köra igenom alla moment i lägre, det var med blandat resultat kan jaag säga. Framförgåendet hade han visst glömt vad det är! apporteringen vet jag inte vad som hände med, han gick!! in med apporten, har väl aldrig hänt förut!! och så då krypet, som inte på långa vägar är klart, men det sjöng han sig igenom, ålandes på något konstigt sätt!!!

Idag har vi spårat, ca 700 meter långt skogsspår som gick super:-)

Toscan fick en uppletande ruta som hon for omkring i som speedy gonzales!!!

Vi har superhärligt väder idag så nu ska jag gå ut och njuta av SOLEN:-)

//A

Av Annette - 1 april 2008 14:32

har vi spårat idag. Över stock och sten i en otillgänglig terräng! Men det gick ju hur fint som helst:-) hade lagt ut fem föremål, miss på det första men de andra tog han, jättefina markeringar. Den enda nackdelen var att det var så VARMT!!! ja, jag vet, man ska inte klaga på värmen. Men när vi gick hemifrån var det mulet och fuktigt ute men under tiden vi gick till spårskogen kom solen fram. Det blev stekhett, puh!

Nu är vi ute och njuter av vädret, det är 12 grader i skuggan!!! och hundarna är flåsiga som bara den, de är ju inte heller vana vid denna plötsliga värme! det är ju bara några dagar sedan vi hade snö!


Blir nog lite lydnad ikväll, ska träna lite apportering inför morgondagen då vi ska köra det på kursen.

Njut nu av värmen ni som har sol:-) //A


Ovido - Quiz & Flashcards