Direktlänk till inlägg 16 april 2008

Ännu en..........

Av Annette - 16 april 2008 21:04

trevlig kurskväll på bruxa! Vi nöter på med momenten till lkl, och hoppas att  slutresultatet blir bra:-)

Det som är bland det mest positiva är att Meddin, och inte heller Tosca, tar nå'n speciell notis om de andra hundarna. Det är mycket värt tycker jag som haft en kaxig herre i Bixmo förut!

Vi har ikväll kört en del av de moment som ingår i lkl. Känns som att platsen blir bättre & bättre, han är så duktig min Meddin:-) egentligen är det mest jag som är orolig på platsliggningen (och förmedlar säkert det till min hund o-xå) det beror på att min förra hund Bixmo INTE gillade platsl! hittade han nå'n/något att gruffa med så gjorde han det!!!

MEN, nu gäller det för mig att tänka om, och som Elin sa, LITA!!!! på din hund! ja, jag vet, och jag ska!!!

I övrigt har vi hafft en skön dag med en långpromenad på fm, då en kompis var här och hälsade på. På em på vår rastrunda "råkade" Tosca spåra upp en katt! Kul sa Meddin, den jagar vi!!! och det gjorde dom!! stackars kissen for upp i ett träd på en svajig gren med en upphetsad Meddin under!!

Jag såg att kissen var säker, gav f...n  i Meddin (Tosca var hos mig) och gick!

Vad tror ni hände??? jo, en förtvivlad Meddin kom som ett skott när han såg att matte gick ifrån honom:-) så jag ser segern som min:-) jag drog mer än den  stackars kissen!! sen gick vi hem!

I morgon ska vi in på tävlingsträning på bruxa:-) platsliggning och budföring med skott. Det känns bra att de ordnar det här så man får träna ordentligt:-)

berättar om hur det gick i morrn:-) // A

 
 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

16 april 2008 21:42

Roligt att kursen är givande!Jag får väl säga som mannen som talar med hundar när det gäller platsliggningen för dej:"du måste leva i nuet och släppa det som hänt tidigare", det har ju inte ens hänt något med Meddi någon gång!:-)/kram å lycka till med allt!

http://akjasmirko.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nettan

16 april 2008 22:02

Tack du, jag vet o-xå att det inte hänt nå't med Meddin. MEN, problemet ligger hos mej, så jag får jobba på det. Och varje gång allt är ok gör att det känns bättre & bättre:-) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 31 januari 2009 01:06

träffade jag hundarnas förra husse med blivande ny,finsk fru, barn och hund!!!.........och blev av henne ombedd att fara åt helvete! Tycker hon passar bättre där själv !!  och hittills är det ingen!!!!av alla, och de är många, som sett  bl a de fotog...

Av Annette - 27 januari 2009 20:05

Meddin tror att den här lilla svarta saken är en munsbit?? det ser iaf så ut.......ungefär som K när han träffade finska!!!småländskan!!!!!!!!! "skratt" Men! min fina hund är Ärlig!!! och Trogen.....i motsats till lögnaren jag hade inneboende ett a...

Av Annette - 26 januari 2009 22:25

Vilken vinter...den är som resten av livet!! oförutsägbar!! Jag vill ha kallt, massor av snö:-) och så kan det få vara i några månader................. Men, man kan inte lita på vintern heller längre!!!!kan man det på någon??? jag trodde jag kunde de...

Av Annette - 21 januari 2009 17:21

hundar med varsin boll!!! i den bleka januarisolens strålar, som ändå påminner om att något bättre komma skall...................//A...

Ovido - Quiz & Flashcards