Direktlänk till inlägg 23 november 2008

Trasig!!!!

Av Annette - 23 november 2008 16:54

var min bastu som jag sett fram så emot? satte på den när jag gick med hundarna, men den var lika isande kall då jag kom hem?? fattar inget men får väl , som med allt annat, försöka lösa det.

Dagen idag började med skogen. Lade ett spår till Meddin, med fem apporter i. Under tiden det låg till sig gick vi och plockade mossa till advent, blommor mm. Kallt men skönt i skogen.

Sedan var det då dags för spår med en taggad Meddin. Släppte på, hade inte satt några som helst vimplar, utom en i starten så jag skullle veta var den var. Han spårade super, värsta draget i linan och fina markeringar:--) jag hade som sagt fem markeringar, efter den fjärde vek han av tvärt och jag stod kvar och tänkte att där har inte jag gått! Då linan på femton meter var i det närmsta slut fick jag syn på mina egna fotspår i den frusna mossan!!! då blev det att kuta vill jag lova:-) min duktiga Meddin var ju rätt hela tiden, och jag har ju nyss!! läst en artikel om att lita på sin hund!

Nu slutade det hela med ett kanonspår:-) vilket jag är jätteglad över, för nu börjar ju vintern göra sig gällande här också.

Sedan var jag en sväng till bruxa för lydnad. Det gick väl ganska ok, lite ljud har vi, men det har varit värre!

Krypet är ju inte helt klart än, ffa inte ljudmässigt! för då om nå´n gång låter han! något tips?? tas tacksamt emot.

Sedan körde jag en budföring på Carina, som jag träffade på klubben. Tack för hjälpen. Det gick jättebra så den funkar:-)

Nu ska vi väl göra ett nytt försök med bastun ikväll, för det skulle vara bra skönt att krypa in där en stund efter vår kvällspromenad!

//A

Update 18:20. Jag är så glad för nu är bastun igång:-) så nu blir det en promenad, tunnklädd!! så man fryser riktigt innan man kryper in:-) Trevlig söndag på er//A

 
 
Sussi & Hector

Sussi & Hector

24 november 2008 17:59

Kanoners!! Man ska alltid lita på hunden.. hi hi (Jag känner igen den tavlan =)
Vad skönt det låter med en bastu, det går åt sådana här kvällar!! Ha det så bra i vintermörkret //Kram från oss

http://homme.swipnet.se/spinoyshector/hemsida_1

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 31 januari 2009 01:06

träffade jag hundarnas förra husse med blivande ny,finsk fru, barn och hund!!!.........och blev av henne ombedd att fara åt helvete! Tycker hon passar bättre där själv !!  och hittills är det ingen!!!!av alla, och de är många, som sett  bl a de fotog...

Av Annette - 27 januari 2009 20:05

Meddin tror att den här lilla svarta saken är en munsbit?? det ser iaf så ut.......ungefär som K när han träffade finska!!!småländskan!!!!!!!!! "skratt" Men! min fina hund är Ärlig!!! och Trogen.....i motsats till lögnaren jag hade inneboende ett a...

Av Annette - 26 januari 2009 22:25

Vilken vinter...den är som resten av livet!! oförutsägbar!! Jag vill ha kallt, massor av snö:-) och så kan det få vara i några månader................. Men, man kan inte lita på vintern heller längre!!!!kan man det på någon??? jag trodde jag kunde de...

Av Annette - 21 januari 2009 17:21

hundar med varsin boll!!! i den bleka januarisolens strålar, som ändå påminner om att något bättre komma skall...................//A...

Ovido - Quiz & Flashcards