Alla inlägg under juli 2008

Av Annette - 8 juli 2008 16:19

kom vi äntligen iväg och spårade:-) det var jag , Meddin  & Tosca och Sussie och Hector. Till Meddin och Toscan lade jag spår på vallen och till Hector gick jag ut ett i skogen.

Vi började med Tosca, hon hittar ju det hon ska men har lite för bråttom för att det ska bli  riktigt som jag vill.

Meddin´s spår var ganska långt, också det på en vall. Han spårade RIKTIGT bra idag! jättekul att han är så motiverad, har ett mkt behagligt tempo samt är noggrann. Bra snabba lägganden vid apporterna och han rör dem inte alls utan har dem fint mellan frambenen. Eftersom Sussie var med oss idag körde vi "tävlingsmässigt" innan spårpåsläppet, med hunden sittande, anmälan osv och inte heller det var några problem:-)

Hector spårade fint även han i den genomblöta skogen!! vi såg nyduschade ut då vi kom därifrån, och det gjorde väl sitt till att det började regna, igen!!!

Lägger in en bild på en laddad Hector, på väg till sitt spår:-)

Nu ska jag förbereda lite, är ju inte så långt kvar till min lilla resa nu.....

Ha det//A

Uppdatering 19.00

Nu ikväll har vi fixat lite i trädgården:-) det har nu slutat regna så man kan vara ute igen! Vi har städat vår pool så den är klar för att badas i när solen återvänder:-) se bilden så fin den blev!! Nu ska vi pysslaa lite till, sen tar vi kväller//A

Update nr2!!:

Var bara tvungen att uppdatera en gång till!!! har nu...på egen hand lyckats sätta i lampan i poolen!!! så nu blir det mysigt värre på kvällarna:-)

Att det sedan kostade en borrmaskin(hamnade tyvärr i poolen!!!) och två brutna naglar var det värt!!!! det är SÅ fint med lyse i vattnet, vilken effekt, och vilken stämning!!! nu kan man ju snart dra igång ett "riktigt" poolparty här! nu är ju allt i sin ordning och nu fattas bara lite värme:-)Men den kommer den också, det vet jag!!

 Ha en riktigt bra kväll, det har jag!!!!//A

Av Annette - 7 juli 2008 20:00

regnade igår så öste det ner i natt och idag!!!Nu har det regnat för hela sommaren! jag har försökt gå ut med hundarna i regnet men de ville inte följa med!!!

Vid lunch blev jag hämtad här för en god middag med trevligt sällskap i stan:-) sedan åkte vi hem till mig för en kopp kaffe!

Tyvärr regnade det så vi kunde inte åka nercabbat vilket var tanken, men det kanske vi kan göra nästa gång:-) Det var väldigt fin färg på bilen , och ovanlig!!

Nu ikväll duggregnade det lite när hundarna och jag var ute, men vi gick ändå och Meddin hittade en kompis i en av kossorna i hagen, och de stod och tittade på varandra en bra stund:-) se bilden.........

Sedan tog vi en tur med cykeln också för att de skulle få röra sig rejält, och nu har de fått kvällsmat och ligger här nöjda och belåtna:-)

I morgon satsar vi på att spåra, vi får se hur vädret blir//A

Av Annette - 6 juli 2008 21:30

är vad det gjort mest här hela dagen! tänk vilka kontraster vädret bjuder på! igår olidligt hett, idag kallt och regnigt!!!

Vi har passat på att ta en springtur mellan skurarna, sedan har vi varit ute och åkt lite:-) Ska snart ut på en liten längre resa, har en sak jag ska kolla upp!!! blir spännande och se vad som möter en där!!!!!!!

Hade tänktt spåra ikväll men pga regnet blev det inget, får försöka i morgon ist!

Vi gick en runda nu ikväll och fick gå och säga till djurägaren då en fårskalle!! trasslat in sig i ett icke använt elstaket! typiskt får, vad hade han där att göra???

Lägger in ett par bilder, en från den vackra elden i grillen igår kväll, och en då Meddin var avis på Toscan för att hon grävt ner sitt ben hon fick igår kväll, och grävt upp idag! Meddin är avundsjuk!!!

Ha en bra kväll//A

Av Annette - 5 juli 2008 15:23

har jag idag och de luktar så gott:-) båda verkade uppskatta schamponeringen de fick ute på gräsmattan i värmen. Efteråt blev de fulla med bus och spring, se bilden!!

Nu ska vi äta lite och så får vi se vad vi hittar på sen, det är väldigt varmt så jag får nog bada några gånger till i poolen, vattnet är behagliga 22 grader och det är jätteskönt!lägger in en bild på mig och hundarna framför poolen också. Senare ska jag grilla med lite sällskap:-)

Ha en trevlig lördagskväll//A


Av Annette - 4 juli 2008 21:25

sen sist då? jo , jag var på de möten jag skulle och de var jobbiga men gav ett bra resultat vilket är positivt:-)

Med Meddin & Tosca var jag och spårade såsom jag planerat, vi cyklade ut, över en hövall till vårt nyfunna spårgärde!

Spåret med Meddin var ett BSL , eller ok då, nu heter det ju IPO spår. Det gick jättebra, och han spårade helt suveränt!

Tosca irrade som vanligt men hittade iaf det hon skulle.

Idag har det varit väldigt varmt så vi har inte gjort så mkt. Hade besök hela eftermiddagen och besöket hade med sig jordgubbar och glass, gott:-) och sedan lekte barnen med hundarna där den ena flickan genast fick Meddin som favorit, han är så superduktig och gullig med barn!

Sedan har vi badat, MASSOR!!! solen har nu värmt vattnet så det är ca 22 grader i poolen, jätteskönt!

Hoppas nu att vädret står sig några dagar så man får njuta av solen och värmen, är  ju ledig några dagar nu.Ska försöka hinna lägga ut lite foton i morgon.

Ha det gott alla nu i sommarvärmen//A

Av Annette - 1 juli 2008 22:29

hundar har jag:-) idag har vi varit ute och cyklat, och de är så!!!! duktiga. De vet var de har sin plats, bryr sig inte om folk eller fä utan är så otroligt följsamma vilket jag tycker är fantastiskt kul.

Vädret bjöd på sin soligaste sida idag, och vi har haft besök här och grillat och ätit gott:)

Spår blev det alltså inga idag heler, MEN!!! i morgon ska jag spåra. Jag har hittat en perfekt åker för detta och dit tänkte jag vi skulle bege oss imorgon kväll.

Nu blir det till att krypa till sängs, med anledning av allt som hänt har jag några viktiga möten i morgon. Hoppas solen skiner på er  även i morgon//A

Ovido - Quiz & Flashcards