Alla inlägg den 13 juli 2008

Av Annette - 13 juli 2008 17:06

har vi tänt för Bixmo idag! det är precis ett år sedan han fick sluta sina dagar och han är nu i sin hundhimmel och jagar bollar. Han har sin vila i ett hörn av trädgården, där jag har planterat lite fina rosor!


Vad jag och busarna som bor här idag har gjort får ni i en lite senare uppdatering:-)

Update::20.30

Idag har vi jobbat i trädgården, klippt lite här och där! sedan har vi lyckats skrämma ut ett gäng icke flygfärdiga fågelungar också, vilket var mindre bra! två stycken av dem har Toscan lyckats hitta och kom bärandes med, tyvärr döda! tror inte hon menade nåt illa men de tål ju inte så mkt! de övriga har jag plockat och stoppat tillbaks i boet, och de skulle hela tiden försöka(fast de inte kunde!!) flyga ännu en gång! efter tredje försöket att få dem tillbaks i boet gav jag upp! nu sitter de och "tutar" på föräldrarna lite varstans i trädgården!

Efter vårt trädgårdsarbete (varför egentligen????) sprang  vi fem km, sedan hem och kasta sig i poolen!!! vilken lyx, helt underbart, 21 grader i vattnet!! och nu sitter jag här och skriver en liten stund, ska snart gå ut och sätta mig på altanen igen, och njuta av sommaren!!!

Har haft lite folk här idag, ska ju snart ut och resa och skaffa mig lite information om än det ena än det andra, och ta reda på hur saker och ting ligger till egentligen!!!! så slipper jag undra längre???

Sänder också en tanke till min Bixmo, som levde här med mig i sju år!

Ha en skön söndagkväll och en fin fortsättning på sommaren//A

Ovido - Quiz & Flashcards