Direktlänk till inlägg 27 mars 2008

Framförgående & störningsträning.............

Av Annette - 27 mars 2008 18:37

Har vi ägnat dagen åt på Söderköpings bruxa. När jag kom dit så var det naturligtsvis fullt av orörd snö!! så det blev till att trampa runt med svetten lackandes för att få det lite upptrampat och därmed lite lättare att ta sig fram. Började så gott det gick med linf. ff, sättande och läggande under gång, hopp, kryp(funkar bättre & bättre) och sen då framförgåendet som gick skitbra idag?!

Sen fick han bollen som belöning!- sen tränade vi på loss- varsågod med jättebra resultat:-) sen körde vi en stund till och sen blev det boll som belöning- men då satt han återigen fast i boll-fan!!!! då blev jag irriterad på honom så då fick han gå och lägga sig och sen körde jag med Tosca istället!

Då tappar han helt intresset för bollen och är avis på Tårtan- men det kan han gott ha när han inte släpper när jag vill.

Tosca var också jätteduktig idag, gjorde i princip detsamma med henne förutom framförgående & kryp. Vi hade väldigt bra störning i form av dagisets hundar- det ligger precis intill bruxa- då de skällde i princip hela tiden vi tränade. Men varken Meddin eller Tosca ägnade dem en blick:-)

Sen lade jag båda två plats- och gömde mig, inga problem. Då frestade jag dem lite genom att gå fram och kasta deras bollar, runt dem, över dem och bredvid dem! Toscan gick vid ett tillfälle upp men blev snabbt förvisad tb!!

De skötte sig på det stora hela (förutom släppandet av bollen då!!) väldigt bra:-)

PÅ eftermiddagen har vi tagit en långprommis i det fina vädret, känns som om våren är på väg tillbaks::-)

Så ha hopp, våren ÄR på väg//A

 
 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

28 mars 2008 08:18

Det är så roligt när träningen går bra!:-)Roligt att krypet går framåt för er!jag vet inte hur det går med vårt men måste ta mej själv i kragen och köra det intensivt så kanske man får till ett hyfsat kryp iaf:-)/kram

http://akjasmedix.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 31 januari 2009 01:06

träffade jag hundarnas förra husse med blivande ny,finsk fru, barn och hund!!!.........och blev av henne ombedd att fara åt helvete! Tycker hon passar bättre där själv !!  och hittills är det ingen!!!!av alla, och de är många, som sett  bl a de fotog...

Av Annette - 27 januari 2009 20:05

Meddin tror att den här lilla svarta saken är en munsbit?? det ser iaf så ut.......ungefär som K när han träffade finska!!!småländskan!!!!!!!!! "skratt" Men! min fina hund är Ärlig!!! och Trogen.....i motsats till lögnaren jag hade inneboende ett a...

Av Annette - 26 januari 2009 22:25

Vilken vinter...den är som resten av livet!! oförutsägbar!! Jag vill ha kallt, massor av snö:-) och så kan det få vara i några månader................. Men, man kan inte lita på vintern heller längre!!!!kan man det på någon??? jag trodde jag kunde de...

Av Annette - 21 januari 2009 17:21

hundar med varsin boll!!! i den bleka januarisolens strålar, som ändå påminner om att något bättre komma skall...................//A...

Ovido - Quiz & Flashcards