Alla inlägg den 1 mars 2008

Av Annette - 1 mars 2008 19:38

har jag gjort idag. När jag kom hem tog jag en promenad med hundarna: vi gick en skaplig runda och det var VÅR!!! i luften, verkligen, med massa återvändande flyttfåglar.

När vi var nästan hemma igen, ca 300 meter från vår tomt så försvann både Meddin och Tosca! jag visslade och ropade och efter en stund kom Meddin, glad att se mig vilket var ömsesidigt:-), men ingen Tosca?? jag gick hem och förberedde grillen, premiär ute:-) och väntade! men ingen hund kom. Blev efter en stund orolig att hon ramlat utför berget åt det håll hon försvann så Krister gick och tittade, men ingen Tosca i sikte!!!


Då tog husse bilen och åkte och letade! (hon har inte varit borta så här länge nå´n gång) Under tiden han var borta hade det börjat bli mörkt. Jag såg helt plötsligt hur lyset till rörelsevakten tändes och gick ut och tittade. Vem kom där om inte en helt utpumpad Tosca!!!! då var inte matte  glad så Tosca åkte in med buller och bång och blev utvisad i hallen och där är hon kvar än!!!! j....la hund!!! tror det var rådjur hon jagade och nu är det slut med friheten för henne för så här kan vi inte ha det. Meddin behåller friheten så länge som han är så lydig som han är just nu, duktig kille:-)

När väl hunden hade kommit hem blev det problem att få tag i Krister som åkt iväg utan telefon ochh maten började bli klar! som tur var kom han strax därefter:-)

Sen njöt vi av god grillad mat efter att ha inlett grillsäsongen 2008 tidigare än vi nånsin gjort förut!!


Ha nu en trevlig lördagkväll//A

Ovido - Quiz & Flashcards