Alla inlägg den 11 mars 2008

Av Annette - 11 mars 2008 07:59

har vi sett flera stycken idag:-) det började på morgonen då hundarna var i trädgården. Jag får då syn på två harar på "vårdejt" på ängen utanför vårt hus:-) och det fick Meddin & Tosca också. Hararna var inte speciellt rädda och hundarna följde med spänning deras lek på ängen! skönt med staket tyckte jag:-)

Sen skulle vi gå en promenad till skogen, vad händer då då?? Jo , en jösses till far upp från sitt gömställe och sticker i turbofart iväg.................MEN, ingen av hundarna försökte ens jaga den:-) de stod kvar hos mig och tittade på den flyende haren, duktigt!!

Då vi kommer en liten bit längre fram får vi syn på tre rådjur, Meddin & Tosca var en bit ifrån mig, jag avvaktade och sa ingenting åt dem utan fortsatte bara att gå. Båda stod och tittade på de , en kort bit!, flyende rådjuren men ingen försökte följa efter:-)

Vi gjorde ingen affär av det utan fortsatte bara att gå och hundarna hittade mer spännande saker att nosa på så de struntade i rådjuren. Hoppas nu att detta håller i sig:-)

Efter en skaplig runda i skogen kom vi då hem igen, lite bråttom var det då jag skullle jobba, MEN då vart det fart på hundarna under träden i skogen utanför huset??? jag undrade varför men så fick jag syn på den lilla ekorren! som satt alldeles förskräckt intill granstammen. Undrar vad det är för lukt ekorrarna avger eftersom de reagerar så? Bixmo blev också som en racermaskin om han fick syn på/fick vittring av ekorrarna!

Vi har ganska många precis runt huset men fördelen är ju att de kan klättra och det kan inte hundarna:-) så det ser jag inte som något stort problem. Nu blir det jobb som gäller och i morgon är det ju KURS!!! igen

Ha det//A

Ovido - Quiz & Flashcards