Alla inlägg den 5 augusti 2008

Av Annette - 5 augusti 2008 19:35

Ja nu har det väl kommit allt regn som inte synts till förut den här sommaren, eller????

Fick ett tfn samtal denna regniga dag som inte var så kul att börja  med! från K´s advokat! som talade om för mig att K och jag kunde inte prata med varandra???? jag har iaf talets begåvning kvar och har inga som helst problem att prata med K men uppenbarligen har han inte tillräckligt med kurage för att kunna göra det med mig.Han brukar ju inte ha några större problem med sin verbala förmåga, utom i skrift så jag vet inte vad som hänt!!???? konstigt att han inte tar sin mamma till hjälp i detta läge också, det gör han ju i alla andra!!!! men i och för sig, det är ju hans mamma som ligger bakom detta med advokaten, så indirekt är hon ju inblandad också! K sade till mig för ett tag sedan att" jag har 42 kr i plånboken, men vad det gäller det här"(bodelningen) så hade han obegränsat!!!Mamma???)Hade inte en aning om att K´s mamma var så in i h....te involverad i hans liv( och har väl varit även i mitt!!!fast jag inte förstått), det är ju skrämmande, undrar hur det ska gå för honom den dagen hon inte finns!!!! I nuläget har han ju flyttat hem till henne och hennes sambo igen,är väl för långt att pendla till och från Nybro i veckorna, men han "helgbor" där!!! man kan ju undra när han ska bli vuxen?????

Vi har iaf trotsat vädret och tränat lydnad! och det gillade Meddin:-)  han var taggad till tusen och tyckte precis ALLT!!!! var superkul:-) nu ska jag lägga på ett kol och träna duktigt med honom, för nu ska vi ha som mål att bli uppflyttade denna gången! hade det inte varit för mig, med allt jag precis fått vetskap om så hade nog hunden fixat det sist! men inte matte!!! LLilla Tosca hon är med och ser och lär vad jag och Meddin gör:-) häromdagen körde vi en budföring med henne(hade en kompis här) och det har hon bara gjort en gång förut, och då med hjälp av bollen. Nu körde vi utan, och Tosca sprang som om hon aldrig gjort något annat!!! Jag är så glad för hundarna, för de är båda två så duktiga, roliga att jobba med, och alltid glada:-) Nu ska vi ta en kväll inne och mysa lite, det regnar fortfarande och är ruggigt ute. Vi hoppas på uppehållsväder i morgon ist:-)  //A

Ovido - Quiz & Flashcards