Direktlänk till inlägg 28 februari 2008

SOLEN..................

Av Annette - 28 februari 2008 20:24

Har ÄNTLIGEN!!!!!!!!!! visat sig och lyst på oss idag, helt underbart!!!!

Vi började dagen med en promenad vid 08.00-tiden i det vackra vädret, tyvärr hade vi lite blåst kvar vilket gjorde att det blev kyligt där den kom åt. Annars har det varit en underbar dag här. När vi kom hem från promenaden fick hundarna ett bad, och jag blev genomsvett!! Det är trångt i duschen, blir varmt av vattnet samt att det kräver lite kraft för att schamponera ordentligt! *2!! Men båda två var jättteduktiga och klev in självmant in i duschen:-) (+ för Tosca där, hon har inte velat förut)


Nu så luktar de gott, är lena och sköna och framför allt, kanonblanka!!

Och angående Meddin´s våteksem, jag provade ju Gunnels tips. Det var: ta på grönsåopa morgon och kväll i två dagar (jag tog tre) skölj ur såpan och blås med hårblås och våteksemet är borta!

I Meddi´s fall såg det väldigt bra ut efter schamponeringen men blev lite rött då jag blåste honom så därför tog jag även på lite potatismjöl och nu ikväll är det i stort sett borta,SKÖNT!!!!! måtte det inte komma tillbaks.


PÅ em var vi en sväng till bruxa, allt gick jättebra idag:-) och Meddi gick på stora stegen , igen!!! vilken modig hund:-)


Nu blir det en lugn tv-kväll, börjar ett hästpass med jobb i morgon!!!

Hoppas solen lyst på er o-xå idag//A

 
 
Ingen bild

elin

28 februari 2008 21:05

Låter som att ni har haft en kanon dag!Själv har jag jobbat, men vi passade på att göra lite jobb utomhus för att kunna få ta del av det fina vädret lite:-)

 
Ingen bild

Annette

28 februari 2008 21:24

Inga hastighetskontroller! hoppas jag:-)
Visst har vädret varit kanon//kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 31 januari 2009 01:06

träffade jag hundarnas förra husse med blivande ny,finsk fru, barn och hund!!!.........och blev av henne ombedd att fara åt helvete! Tycker hon passar bättre där själv !!  och hittills är det ingen!!!!av alla, och de är många, som sett  bl a de fotog...

Av Annette - 27 januari 2009 20:05

Meddin tror att den här lilla svarta saken är en munsbit?? det ser iaf så ut.......ungefär som K när han träffade finska!!!småländskan!!!!!!!!! "skratt" Men! min fina hund är Ärlig!!! och Trogen.....i motsats till lögnaren jag hade inneboende ett a...

Av Annette - 26 januari 2009 22:25

Vilken vinter...den är som resten av livet!! oförutsägbar!! Jag vill ha kallt, massor av snö:-) och så kan det få vara i några månader................. Men, man kan inte lita på vintern heller längre!!!!kan man det på någon??? jag trodde jag kunde de...

Av Annette - 21 januari 2009 17:21

hundar med varsin boll!!! i den bleka januarisolens strålar, som ändå påminner om att något bättre komma skall...................//A...

Ovido - Quiz & Flashcards