Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Annette - 24 februari 2008 18:39

Blåsig!!! helg har vi haft här.

Fredagskvällen tillbringades i stearinljusens sken, för strömmen var borta i flera timmar!!

Vi har tillbringat mycket tid utomhus men kanske inte så mycket tid till att träna!!!


Men men, det hinns det också. Idag lade jag i alla fall ett spår åt Meddin. Det gick INTE alls som jag hade tänkt mig!! Kanske berodde det på vinden som det inte är någon ordning på. Spåret hade en liggtid av ca 3 tim och vinden for åt alla håll och spåret låg på en vall så det var nog inte helt enkelt.

Han började jättebra, fint vid första vinkeln men sen! vet jag inte vad som hände. Möjligen fick han vittring på Tosca´s spår som låg en bra bit därifrån men med den blåst som är vet man inte hur vittringen går!!

Jag tog i alla fall tb honom och efter en stund hittade han sitt eget spår igen så slutet på det blev i alla fall bra:-)


Nu laddar vi om batterierna och ska börja köra lydnad på mer allvar för nu ska vi snart börja vår kurs. Vet inte hur långt de andra som ska gå har kommit men flera är nog bra mycket längre än vi! Men det ska i alla fall bli kul och Meddi behöver det för han har så´n otrolig arbetsvilja:-)

Ha en skön söndagkväll//A


Ovido - Quiz & Flashcards