Direktlänk till inlägg 18 januari 2008

En joggingtur..............

Av Annette - 18 januari 2008 19:20

har vi tagit idag! och det var första gången efter ett låååånnngt uppehåll:-)

Båda hundarna var med och  de var till största delen lösa, vi sprang ca 5 km i blandad terräng.

Igår var jag till bruxa i Norrköping. Körde lydnad med båda hundarna.

 Meddi: linförighet,ff, läggande under gång (tempo!!)inkallning med ställande, framförgående,hopp med apport, stegen,  (den lilla) lite kryp och skall!! (tänka sig, han kan!!!)

På det stora hela tycker jag han är jätteduktig. Man kan alltid hålla på och "finjustera" hur mycket som helst men jag är jättenöjd med honom så här långt, han har tiden för sig och viktigast av allt just nu är glädjen. Kan vi behålla den har vi kommit långt. Han tycker allt vi gör är hur kul som helst och med på allt matte hittar på och då han får beröm viftar han på svanstippen och är så stolt:-) och matte är glad:-)

Tosca: linförighet, ff, ställande (vilket lilla fröken börjar få bra kläm på, hon har blivit sååå duktig:-)) hopp, inkallning och platsliggning. Båda hundarna var superduktiga ochh jag är så glad. Det är få förunnat att få ha två så fina hundar och jag är jätteglad för dem. Tosca har ju efter vad förra ägaren sa "avskytt" att vara på lydnadsplanen och det kan man ju inte säga att hon gör nu. Tvärtom börjar det komma lite pip (ve och fasa!!) för att hon tycker det är kul. Skit samma, huvudsaken är att vi har roligt i det vi gör och det har vi.

Nu blir det en rastning på ängen här utanför för hundarnas del och sen en tidig kväll i säng. Jag är trött efter veckans slit och mycket beror väl på nya jobbet. Mycket nya rutiner och ett nytt datasystem( igen!!!) att lära sig.


Och till Kristina och Elin, ja visst är Meddi duktig. Det är  ju kanon att lyssna på matte när polarn drar iväg på harjakt, dessutom två dagar i rad!!!

Nu gäller det bara att se nästa hare först (eller få vittring på den , hur nu det ska gå till!!) innan lilla T sticker! Och Elin, så klart du ska svänga förbi här, vi har ju friggeboden där du och Mirko kan övernatta och så får vi visa hur vi bor!

Ha nu en riktigt bra helg alla// kram A

 
 
Ingen bild

Johanna och Maczon

18 januari 2008 23:25

Duktiga vovvar! :)Och visst är det skoj med glada, arbetsvilliga hundar? Måste kännas extra bra med Toscan som tyckt att det var pest innan... Duktig matte! ;)Hoppas det går bra på nya jobbet! Kram

 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

18 januari 2008 23:40

Åh en springtur, vad duktiga ni är!Jag hör av mej nått i veckan.....med tanke på om jag ska svänga förbi er när jag åker upp tillbaka till Stockholm....måste kolla upp lite dagar å tider innan jag vet hur det blir.....sen får vi ju se om ni kan då?/Kram

http://akjasmirko.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 31 januari 2009 01:06

träffade jag hundarnas förra husse med blivande ny,finsk fru, barn och hund!!!.........och blev av henne ombedd att fara åt helvete! Tycker hon passar bättre där själv !!  och hittills är det ingen!!!!av alla, och de är många, som sett  bl a de fotog...

Av Annette - 27 januari 2009 20:05

Meddin tror att den här lilla svarta saken är en munsbit?? det ser iaf så ut.......ungefär som K när han träffade finska!!!småländskan!!!!!!!!! "skratt" Men! min fina hund är Ärlig!!! och Trogen.....i motsats till lögnaren jag hade inneboende ett a...

Av Annette - 26 januari 2009 22:25

Vilken vinter...den är som resten av livet!! oförutsägbar!! Jag vill ha kallt, massor av snö:-) och så kan det få vara i några månader................. Men, man kan inte lita på vintern heller längre!!!!kan man det på någon??? jag trodde jag kunde de...

Av Annette - 21 januari 2009 17:21

hundar med varsin boll!!! i den bleka januarisolens strålar, som ändå påminner om att något bättre komma skall...................//A...

Ovido - Quiz & Flashcards