Alla inlägg den 7 januari 2008

Av Annette - 7 januari 2008 21:37

Och in med ljuset!  Ja nu har jag städat ut julen...nja nästan helt i alla fall. Granen är så fin så den får väl stå över helgen också.

På dagen idag har hundarna och jag varit och gjort en sökruta, fyra föremål hade vi  med men kom bara hem med tre???? fast det var jag som hade lagt ut dem hittade vi inte en reflex som jag gömt, måste ha försvunnit under snön då ffa Tosca racade runt som ett jehu i rutan!!!

Men på det stora hela gick det bra, ett föremål är ett litet (och då menar jag litet!!) snöre, det lyckades båda plocka in men en clipreflex var spårlöst borta??? Mysko.

Sedan körde vi lite konditionsträning, ja inte jag då, men hundarna, i  en mycket brant backe som vi har här i närheten.

På em tog jag Meddi med mig och gick ner i hagen nedanför vårt hus för ett pass lydnad, snacka om taggad hund, han skrek när vi kom utanför ytterdörren. Såååå mycket förväntan hade han:-)

På det stora hela gick det bra, jag körde linförighet med bibehållen kontakt, ff, apportering, SAKTA framförgående!!! (han är som skjuten ur en kanon vid kommandot) framåtsändande och appotering. Just apporten går det så mycket bättre med, hade tugg förut men det blir mindre och mindre av det:-) Sen tragglar vi ju med krypet och det blev bara blaha, han hade så bråttom så jag vet inte riktigt hur han bar sig åt! nån blandning av krypande och ålande!!!

MEN, nu ska jag ju börja på kurs i mars och det jag har problem med här och nu tänker jag inte bråka med utan ta med mig till kursen för att få råd och hjälp om hur jag ska komma tillrätta med det:-)

När vi var klara i hagen skulle vi gå upp och köra ett hopp med apportering så Meddi fick apporten och vi skulle precis börja gå mot huset. Då hör jag ett skall och jag fattade ingenting, sen skällde Meddi också???(inte ofta!!) och då ser jag att det står en man på vägen med en schäfer och tittar på oss. Oj då tänkte jag och fick tag i Meddi av en ren reflex, MEN , jag hade inte behövt oroa mig då han stannade så fint hos mig och satt lös när jag bytte några ord med flanören:-) (trots att Meddi blev "gruffad" på av hans hund)Han tyckte Meddi var "jättegrann", det är ju kul när man får positivt om sin hund från nå´n man inte känner:-) Det är nu andra gången på kort tid som det kommer hundar vi aldrig sett förut då vi tränar nedanför vårt hus och Meddi är så duktig. Han tar ingen notis om dem, han har fokus på mig:-) Detta är något jag är jätteglad över då Bixmo var raka motsatsen, kom det någon med hund på vägen kunde jag lika gärna sluta träna då han bara skulle dit och nosa och ha span på vart de tog vägen!

Från en stolt matte!//A

Lägger in en bild från igår på min "pärla"

Ovido - Quiz & Flashcards