Alla inlägg den 1 januari 2008

Av Annette - 1 januari 2008 18:20

är man allt efter att ha firat in det nya året ända till morgonkvisten!

Det har blivit en lugn dag med promenad i snö/regn, det är blaskigt värre.

Ännu en gång på vårpromenad såg vi tre rådjur, skapligt nära och de syntes MYCKET bra mot den vita snön!! så jag tänkte att nu om nå´n gång sticker ju hundarna. Men icke, Meddi stod med spetsade öron och tittade, tittade och tittade:-) jag sa åt honom att komma och till slut kunde han slita bort blicken för en stund och komma till mig och då sa jag åt både honom och Tosca att sätta sig. Och där satt dom båda så fint och tittade, duktigt va?

En sak som är jobbig med snön är att Meddi äter så himla mycket, och sen blir han ju nödig!!!och då är det panik vill jag lova. Vi har varit till sta´n en sväng för att köpa en tidning och resan tar ca 45 min t&r. Vad tror ni hände på hemvägen i kolmörkret trots att han var ute innan vi åkte, jo Meddi började låta där bak så det var bara att ta första bästa plats och stanna på!!! Och där stod han i mörkter både länge och väl:-)lille plutten, inte lätt att ha liten blåsa.

Nu blir det en sväng med vofflingarna och sen bingen och en bra film, En god fortsättning på er//A

Fotot tog jag igår på vår "nyårs"promenad i skogen, så Johanna, det var lite mer snö än på förra bilden, den togs för några veckor sedan :-)

Ovido - Quiz & Flashcards