Direktlänk till inlägg 10 januari 2008

Spår i ösregn....

Av Annette - 10 januari 2008 17:11

Ja så såg dagen ut idag. Jag gick ut med hundarna och lade två spår. Under tiden spåren "låg till sig" gick vi till skogen. Där gick vi en skaplig sväng för att utforska en väg som leder till en annan väg och slutligen fram till ännu en väg, men en riktig sådan, dvs bilväg. Vi hittade dit jag hade tänkt mig efter div instruktioner från min Far men idag så vände vi och gick tillbaks samma väg vi kom. Nästa gång jag går där ska jag fortsätta, man kan då gå en runda som blir någonstans runt milen, där det blir mycket gående i skogen vilket är trevligt tycker jag.

Spåren då? ja när vi var klara med äventyret att leta väg i skogen och gick tillbaks så började det regna, MASSOR, men jag satte Tosca´n i ett träd och spårade först med Meddi. Inga bekymmer med vädret där inte, han spårade så fint. Han strulade lite vid första vinkeln, fortsatte sen målmedvetet mot nästa vinkel som gick bra men blev sen lite förundrad då jag gjort serpentiner men han löste även detta, duktig kille:-) Han markerade alla apporter genom att lägga sig trots blötan!

Tosca då... ja hon är som hon är. Hon spårar och jobbar men är så fladdrig. Men hon tycker det är kul och hon hittar ju vad hon ska, dvs apporterna (2 st) så det får väl vara så här så får vi se på sikt vad vi kan göra åt det.

 Nu ska jag ta medhundarna och åka till skolan här i byn, det finns gatlyktor där:-) då kan man träna lite lydnad, uppdaterar sen...........//A


Blev inte mycket lydnad tyvärr. Det var något möte i skolan så där var fullt av folk! Men vi fick ju en promenad då vi gick dit, ca 3 km t & r. Träna får vi väl göra nå´n annan dag. I morgon har jag en låååång arbetsdag, från 06.45 till 21.15, blä. Ha det nu så bra alla//A

 
 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

11 januari 2008 10:59

Ösregn som hos oss då å ingen snö kvar då om jag förstår rätt?!Tråkigt!var så mysigt med snön men men det är väl bara att gilla läget å börja uppskatta regnet istället:-)/Kram

http://akjasmirko.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 31 januari 2009 01:06

träffade jag hundarnas förra husse med blivande ny,finsk fru, barn och hund!!!.........och blev av henne ombedd att fara åt helvete! Tycker hon passar bättre där själv !!  och hittills är det ingen!!!!av alla, och de är många, som sett  bl a de fotog...

Av Annette - 27 januari 2009 20:05

Meddin tror att den här lilla svarta saken är en munsbit?? det ser iaf så ut.......ungefär som K när han träffade finska!!!småländskan!!!!!!!!! "skratt" Men! min fina hund är Ärlig!!! och Trogen.....i motsats till lögnaren jag hade inneboende ett a...

Av Annette - 26 januari 2009 22:25

Vilken vinter...den är som resten av livet!! oförutsägbar!! Jag vill ha kallt, massor av snö:-) och så kan det få vara i några månader................. Men, man kan inte lita på vintern heller längre!!!!kan man det på någon??? jag trodde jag kunde de...

Av Annette - 21 januari 2009 17:21

hundar med varsin boll!!! i den bleka januarisolens strålar, som ändå påminner om att något bättre komma skall...................//A...

Ovido - Quiz & Flashcards