Direktlänk till inlägg 28 december 2007

Spår i regnet!!!

Av Annette - 28 december 2007 17:24

Ännu en gråmulen, blåsig dag! Vart tog vintern vägen? Saknar den gör jag i alla fall. Nu är det sååå smutsigt ute igen, man vet snart inte vart man ska gå med hundarna. Meddi är väl ok men Tosca, hon far som en jordsork över och i diken, i vatten, på leriga! åkrar, ja i stort sett överallt är hon. Ni kan ju tänka er hur hon ser ut sen!!!!

Idag hade jag i alla fall bestämt att jag skulle spåra på en vall bakom vårt hus. Jag tog med båda hundarna och lade dem plats bakom en kulle då jag gick ut spåren, först Meddi´s, inga problem. Då jag kom tillbaks låg båda hundarna exemplariskt där jag lagt dem. Sen gick jag ut Tosca´s spår. Då jag var i stort sett klar med spåret tittar jag bakom mig, vem kommer DÄR då,en bit bakom mig,  JO Tårtan! dumma hund! jag blev nog lite paff själv för hon brukar inte gå så jag sa till henne, vad i he....e gör du!!!

Då vände hon, gick med svansen nere i backen sakta och säkert tillbaks till Meddi bakom kullen och lade sig!

Och Meddi då.....Jo då, han låg kvar så fint där jag lagt honom, Superhund!!! den tid vi har lagt på att man MÅSTE ligga still på platsen har gett önskat resultat verkar det som, superskönt!!!!

Spåren då i ösregn, liggtid ca 1 tim? Jo de gick förvånansvärt bra, Meddi strulade lite i 1:a vinkeln, sen bara han tuffade på , markerade alla apporterna (3 st) jättebra.

Tosca hade ett rakspår med 2 apporter i och hon markerade dem på sitt sätt, plocka upp dem i munnen och leka lite med dem. Men men, hon gick vidare i spåret sen och hon tycker det är kul, det är huvudsaken. Finliret med henne har vi ingen panik med, det blir det också nå´n gång.

Nu blir det en lugn fredagkväll, regnet öser fortfarande ner utanför fönstret, hoppas det regnar "över"i natt så vi får uppehåll i morgon. Trevlig  helg//A

 
 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

29 december 2007 21:07

Härligt att övning gett färdighet vad gäller platsliggningen!:-)Vi jobbar fortfarande med det men mest på att få ner huvudet i marken så just nu har vi inte jobbat så mycket på att ligga länge men det får vi ta igen efter att vi har ett säkert "plats" med huvudet nere i marken:-)/Kram på er

http://akjasmirko.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maud

30 december 2007 09:54

Hej! ja det finns en plan om att göra IPO 1 under 2008! Och vem vet kanske får vi bloda tand och fortsätter? *skratt*

Gott Nytt år!

 
Ingen bild

Susanne

30 december 2007 20:50

Önskar er ett Gott Nytt Hund år

Susanne Och Marro

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 31 januari 2009 01:06

träffade jag hundarnas förra husse med blivande ny,finsk fru, barn och hund!!!.........och blev av henne ombedd att fara åt helvete! Tycker hon passar bättre där själv !!  och hittills är det ingen!!!!av alla, och de är många, som sett  bl a de fotog...

Av Annette - 27 januari 2009 20:05

Meddin tror att den här lilla svarta saken är en munsbit?? det ser iaf så ut.......ungefär som K när han träffade finska!!!småländskan!!!!!!!!! "skratt" Men! min fina hund är Ärlig!!! och Trogen.....i motsats till lögnaren jag hade inneboende ett a...

Av Annette - 26 januari 2009 22:25

Vilken vinter...den är som resten av livet!! oförutsägbar!! Jag vill ha kallt, massor av snö:-) och så kan det få vara i några månader................. Men, man kan inte lita på vintern heller längre!!!!kan man det på någon??? jag trodde jag kunde de...

Av Annette - 21 januari 2009 17:21

hundar med varsin boll!!! i den bleka januarisolens strålar, som ändå påminner om att något bättre komma skall...................//A...

Ovido - Quiz & Flashcards