Alla inlägg den 26 december 2007

Av Annette - 26 december 2007 18:55

har vi haft. Jobbade först på julafton till kl 15.00, och det var körigt värre. Men sen infann sig julfriden. Hade en mycket trevlig julafton som firades hos oss med god mat och trevligt sällskap av släkten. Juldagen blev lugn och skön med en sovmorgon och en långprommis med hundarna och som avslutning en uppletanderuta för att de skule få lite hjärnaktivitet.

Det regnade som bara den på em-kvällen igår så den tillbringade vi inne, tråkigt. Tänk om det vore lite snö och minusgrader......

Idag gick vi en lång promenad i skogen, det är ju så lerigt och dant ute  pga att det är plusgrader här igen!!!

Hemma igen körde jag lite lydnad med båda hundarna, en i taget förstås!

Meddi: linförighet med bibehållen kontakt, ff med kontakt, apportering,läggande under gång, inkallning framåtsändande, med läggande, hopp med apport och rutan. Han gjorde ALLT jag bad om kanon idag, vilken duktig hund jag har!!!

Tosca: linförighet, ställande, inkallning, läggande under gång och sen började vi med apportering a lá lkl1, gick jättebra även med henne, superkul!!

Sen var vi i stan en sväng och städade klart svärmors lgh, skönt nu är det ur världen. När vi var klara med städandet blev vi bjudna på en god middasg, kanongott och skönt att slippa tänkka på att laga mat idag, TACK!!

Nu blir det en stund framför tv:n, i morgon är det jobbardag igen, men sen är jag ledig hela 5!!dar. Men sen blir det andra bullar, from v 2 har jag fått ett jobb till, på jourcentralen, det blir spännande!

En god fortsättning till alla//A

Ovido - Quiz & Flashcards