Alla inlägg den 5 december 2007

Av Annette - 5 december 2007 16:54

har det blivit idag. Detta pga att när jag skulle gå in vid 15-tiden var strömmen borta!  Då blev hundarna och jag kvar ute, vi hade redan på fm varit en långprommis i skogen och plockat granris.

Nu fick det bli ett spår till Meddi, tre apporter och en massa vinklar, gick kanon idag, det enda som inte var riktigt super var att han gillade inte riktigt att lägga sig i blötan och jag kan förstå honom. Efter allt regnande så var det mer eller mindre sjöar på gärdet där vi spårade.


Sedan blev det lite lydnad med störning av Tosca som låg plats, fritt följ, inskick i rutan (har börjat med den men har ju lkl1 att klara av först) han är superduktig och har fattat det här otroligt snabbt, duktig vovve:-). Sen var det Meddis tur att ligga plats när Tosca fick träna ställanden, gick helt ok idag faktiskt, hon har lite svårt för det här och sätter sig gärna.Avslutade med  lite uppletande av bara farten, de fick leta sina bollar för att göra det x-tra kul och det gillade dom.

Sen väntade vi på att strömmen skulle komma tb, det gjorde den strax efter 16.30 och nu har jag ,äntligen kunnat börja med maten, är hungrig efter dagens övningar.

Ja det här är nackdelen med att bo på landet, och nu är det ändå ingen snö eller speciellt dåligt väder ute, det blåser lite och är allmänt grått så varför strömmen försvann vet jag inte. (Tur man inte hade något bak på g) 

Nu ska jag gå och ÄTA//A

Ovido - Quiz & Flashcards