Alla inlägg den 10 december 2007

Av Annette - 10 december 2007 17:40

har hundarna varit nästan hela dagarna i bilen. Jag jobbade i lördags ( jobbigt pass!) och Krister hjälpte sin mamma & Hasse att flytta. Jag och hundarna gick en sväng vid 19.00 tiden på kvällen, gissa om det var kolsvart!!!

På söndagmorgonen åkte vi till sta´n för att hjälpa till med flytten igen, mamma mia vad grejor vi har burit! nu ska vi dit på tisdag igen för att ta det sista, sen är det bara städningen kvar, puh ska bli skönt när det blir klart.

Idag har vi tagit igen att Meddi & Tosca fick vara "bilhundar" i helgen. Först har vi varit ute och spårat, gick jättebra. Till Meddi la jag ett trixigt spår i serpentiner, många vinklar men inga apporter, han blev nog lite snopen över det tror jag:-) Han blev trött efter spåret, underlaget var mkt! kort vall, lera och vatten! så det var jobbigt för honom men han var så duktig.

Toscatårtan fick ett spår i lite längre gräs med en apport och en vinkel, hon börjar bli riktigt säker nu men är jämfört med Meddi fladdrig, har bråttom! och irrar runt lite ibland. Men det är skit samma, hon tycker ju att det är roligt och är med på allt jag hittar på:-)


På eftermidddagen har vi varit ute och sprungit, Det var länge sen!!! måste skärpa mig och komma igång med det igen då det är nyttigt både för hälsan och själen:-)  Nu är båda hundarna trötta och ligger och sover och jag ska tomta till det lite här hemma, ha det bra// A

Ovido - Quiz & Flashcards