Alla inlägg den 6 december 2007

Av Annette - 6 december 2007 16:33

har vi tillbringat på bruxa. Körde ett träningspass med Meddi. Linförighet, ff, sättande, ställande & lägganden under gång. Vidare med apportering (med metallapport) framåtsändande och hopp med apport & A-hinder med apport.

Han var kanonduktig idag!!! lilla plutten vad han jobbade...och tyckte det var såååå kul.

Till att börja med var vi själva men sen kom en tjej till och tränade. Hon började med lite linförighet och jag var vid hindren och hade noll  koll på henne. Helt plötsligt var hon också där jag var och kastade apporten till sin hund....då tänkte jag, nu, nu sticker Meddi, men icke, han stannade hos matte han även om han tittade på den andra hundens apport, sen kastade hon boll som belöning till sin hund också så idag kan man säga att vi haft MYCKET störning, alldeles bredvid oss!

Han ska ju klara de här störningarna och gör det med Tosca nu (vilken nytta jag haft av henne som störning) men jag har inte testat det med någon annan så här nära som det blev idag, men det gick ju det också, måste nog lära mig själv att lita mer på honom känner jag.


Väl hemma igen blev det en promenad (i skogen, var annars med detta väder!!!) och då stötte vi på ett rådjur igen. Tosca for som en tok och nosade och hade sig så henne kopplade jag, tror inte riktigt på att hon stannar. Meddi däremot var lös och än en gång stannade han kvar hos mig och tittade på rådjuret, Tjoho, varje gång han är kvar är ju en seger för mig

och ännu ett bevis på att han får fortsätta vara så mycket lös som han är nu, lille plutten (38 kg tung!!)

Tog också några bilder på bruxa idag (inte lätt att sköta både hund och kamera:-) )

Ovido - Quiz & Flashcards