Direktlänk till inlägg 20 december 2007

Hos Tomten.....

Av Annette - 20 december 2007 18:44

var jag i förrgår. Min syster och jag tog med hennes flicka Mimmi och besökte Tomten!!! i Kolmårdsskogen. Det var en upplevelse vill jag lova. Mitt i urskogen går en stig, över stock och sten,uppför en brant (och jobbig)backe, upplyst av ljuslyktor med levande ljus i som man följer. Vid stigens slut öppnar skogen upp sig och där är mängder av ljuslyktor överallt i mörkret, mycket! stämningsfullt och vackert.


Där ligger också ett antal byggnader byggda av vad skogen ger, tomtarnas stuga, nissarnas skola, nissarnas sovsal, en kyrka, ett fyrtorn, ett stall med en levande häst i och så tomtemor och tomtefar som går runt och pratar med besökarna ( och det var många!!). I Tomtarnas egen stuga är fullt med önskelistor i en stor skål som barnen har lämnat! Allt är endast upplyst av levande ljus och det var tur att vi tagit med en ficklampa för annars hade vi nog inte kommit upp så helskinnade som vi gjorde!


Alt detta är en mans verk och hans familj är också  med och hjälper till, det kostar inget att gå dit  men att ha med sig ljus uppskattas!

Mimmi uppskattade verkligen besöket och var så modig så hon pratade både med tomtefar och mor, starkt gjort när man bara är tre år.


På hundfronten har det varit ganska lugnt, har nappat lite på din ide Elin:-) och försöker få Meddi att lägga ner huvudet vid plats, det går sådär för han är så ivrig och tror att det är kryp jag menar. Får ta tag i detta lite mer seriöst efter helgerna. Annars har vi börjat finslipa lite, NOGGRANNHET är det som gäller!


Lade spår igår också, i snålblåst på en harvad stenhård åker. För att var första gången så tycker jag Meddi löste uppgiften bra, bara att träna vidare;.)

Idag och i morgon kommer det inte att bli mycket mer än promenader pga att jag jobbar och det är ju kolsvart när man kommer hem. Har ledigt i helgen vilket blir skönt men då är det ju de sista förberedelserna inför jul istället så sysselsättning saknas inte! Nu är det dags att ta ett varv med hundarna i mörkret innan det är dags att slappa lite i soffan, ha det bra alla och var rädda om er i vintermörkret//A

 
 
Caroline

Caroline

20 december 2007 19:11

Gud , vad mysigt! Skulle jag med vilja besöka...

http://CarolinaAnnaMaria.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 31 januari 2009 01:06

träffade jag hundarnas förra husse med blivande ny,finsk fru, barn och hund!!!.........och blev av henne ombedd att fara åt helvete! Tycker hon passar bättre där själv !!  och hittills är det ingen!!!!av alla, och de är många, som sett  bl a de fotog...

Av Annette - 27 januari 2009 20:05

Meddin tror att den här lilla svarta saken är en munsbit?? det ser iaf så ut.......ungefär som K när han träffade finska!!!småländskan!!!!!!!!! "skratt" Men! min fina hund är Ärlig!!! och Trogen.....i motsats till lögnaren jag hade inneboende ett a...

Av Annette - 26 januari 2009 22:25

Vilken vinter...den är som resten av livet!! oförutsägbar!! Jag vill ha kallt, massor av snö:-) och så kan det få vara i några månader................. Men, man kan inte lita på vintern heller längre!!!!kan man det på någon??? jag trodde jag kunde de...

Av Annette - 21 januari 2009 17:21

hundar med varsin boll!!! i den bleka januarisolens strålar, som ändå påminner om att något bättre komma skall...................//A...

Ovido - Quiz & Flashcards