Direktlänk till inlägg 26 oktober 2007

Spårat...

Av Annette - 26 oktober 2007 12:43

har vi gjort idag och det gick kanon, tre apporter och hyfsat snabba markeringar, duktig vovve:) Sdan gick vi på en långpromenad i skogen, och kom naturligtsvis ut på fel sida av skogen så promenaden blev verkligen lååång! Jag fattar inte, brukar inte ha problem att hitta men just i den här skogen kommer jag aldrig dit jag tänkt, varför? Så mycket som jag red i den när jag hade häst och aldrig hade problem att hitta då, varför får jag det nu när jag går med hundarna? något att fundera på.


Igår var vi en sväng till bruxa, tränade på apporteringar över A-hinder, gick mkt bra,framåtsändande, passivitet och störningar av andra hundar. Tyckte han skötte sig riktigt bra. Vi provade också på stegen (den lilla) och det var inga konstigheter det heller. Bara han fattade vad han skulle göra så gjorde han det:)


Så har ju Meddi blivit utmanad av Mirko också så här kommer svaren på det.


*Kan bara inte låta bli att pussa på matte och husse på natten, matte drar bara täcket över huvudet och fortsätter sova men husse vaknar och då är han inte särskilt glad! vift:)


*Låter som en hel operasångare då det är dags för mat, fattar matte inte att jag vill ha mat direkt när jag är hungrig


*Försöker alltid smita med matte in på toa om jag hinner. Hon har sedan Tosca flyttade hit blivit snabbare med att stänga dörren för hon tycker att två hundar med dit är en för mycket! undrar varför?


*Skulle nog bott hos en trädgårdsmästare eller liknande för jag bara ÄLSKAR alla redskap som går att använda i en trädgård, spelar ingen roll vad det är


*jag som hoppar som en gasell över IPO hindret har svårt då jag ska ta mig upp i sängen, har nog inte fattat att man kan hoppa upp där utan där krälar!!! jag upp och river upp hela sängen så nu har jag fått sova på golvet utom korta stunder då och då, morr


*Jag älskar fotbollar men tyvärr så görs de ju i så dåliga material, det tar ca en kvart sedan ser det ut som en bordsduk!!inte kan man leka med det heller, Vift:)


Ja det var lite om mina hemlisar, mina hundpolare här har inte några hemsidor eller bloggar men jag utmanar dom via mail så får jag ge er svaren sen. De jag utmanar är:

Kaxa, Herman och Esko, ha en trevlig helg//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 31 januari 2009 01:06

träffade jag hundarnas förra husse med blivande ny,finsk fru, barn och hund!!!.........och blev av henne ombedd att fara åt helvete! Tycker hon passar bättre där själv !!  och hittills är det ingen!!!!av alla, och de är många, som sett  bl a de fotog...

Av Annette - 27 januari 2009 20:05

Meddin tror att den här lilla svarta saken är en munsbit?? det ser iaf så ut.......ungefär som K när han träffade finska!!!småländskan!!!!!!!!! "skratt" Men! min fina hund är Ärlig!!! och Trogen.....i motsats till lögnaren jag hade inneboende ett a...

Av Annette - 26 januari 2009 22:25

Vilken vinter...den är som resten av livet!! oförutsägbar!! Jag vill ha kallt, massor av snö:-) och så kan det få vara i några månader................. Men, man kan inte lita på vintern heller längre!!!!kan man det på någon??? jag trodde jag kunde de...

Av Annette - 21 januari 2009 17:21

hundar med varsin boll!!! i den bleka januarisolens strålar, som ändå påminner om att något bättre komma skall...................//A...

Ovido - Quiz & Flashcards