Alla inlägg den 16 oktober 2007

Av Annette - 16 oktober 2007 19:34

I helgen har jag varit med en kompis som tävlat i appell-spår. Hon vann och blev uppflyttad. Grattis till henne och hennes hund. På tävlingen hände diverse saker så ett av mina mål under vintern blir att få hunden att ligga kvar på platsen OAVSETT vad som händer.


I övrigt så har jag spårat med Meddi och han är superduktig i spåret. jag har läggande markering vid apporterna och ett  mål  till är att förbättra tempot i markeringarna.I övrigt går det stadigt framåt med båda hundarna så vi jobbar på.

Helgen som kommer ser jag fram emot, då ska vi göra MH med Meddis kull. Ska bli jätteroligt att träffa alla igen och utbyta erfarenheter, och framför allt se alla hundar och se hur de utvecklats och ser ut nu. En annan spännande sak är ju att vi får träffa årets kull, N-valparna, och de är ju helsyskon med våra hundar.


Vad det gäller vår lilla Tosca"tårta" så är det tänkt att hon ska göra MH i november. Hösten blir alltså full av diverse roliga och spännande hundaktiviteter.


Idag har hundarna varit med husse i Oskarshamn så dagen har varit fylld av bilåkande!detta pga att jag har haft en heldags utbildning. Vad tror ni detta resulterade i? Jo två superspralliga hundar med benen fulla av spring! så nu har det blivit en långpromenad och sedan har  de kört race och lekt med varandra under överinseende. Nu ska de få relaxa en stund innan de får kvällsmat och i morgon väntar ännu en utbildningsdag för mig, dock bara en  halvdag tack och lov!

Nästa gång jag skriver här ska jag försöka att lägga in lite foton också:)

//A

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards