Direktlänk till inlägg 18 oktober 2007

En träningsdag...

Av Annette - 18 oktober 2007 20:03

med hund har det blivit idag. Jag har varit ledig och vi började dagen med att spåra. Meddi fick ett ganska krångligt spår med serpentiner och trappor i. Det var fyra apporter av varierande slag, han missade tyvärr en (en liten plåtask med mintkarameller i) annars gick det väl hyfsat. Får köra mer med IPO spåren nu, har mest haft fokus på appell spår ett tag:)


Tosca yrade på som vanligt men vi kom i alla fall till slutet och hon jobbar fint med näsan hela tiden och tycker det är jättekul.

Sedan har vi jobbat i trädgården en stund, Meddi är som vanligt helt galen i mina trädgårdsredskap (se bilden!) På em kom pappa hit för att vi skulle skjuta några skott med tanke på lördagens MH. Först ett skott då vi lekte, ingen reaktion och sedan ett under passivitet och han tittade inte ens åt det hållet varifrån skottet kom, vilken duktig hund!


Nu ikväll har vi varit en snabbis til bruxa. Lade en lååång platsliggning med båda hundarna. Meddi har svårt att koppla av helt och ligger och pratar pga hög förväntan att vi ska göra något, där har vi en hel del att jobba med i vinter. Nu ska jag börja förbereda lite inför helgen, jag jobbar i morgon och det är bättre att packa iordning nu än en fredag kväll:) vi hörs//A

 
 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

19 oktober 2007 11:06

Meddi ser ju inte alls så stor ut som det låter på dej Nettan.....han ser super fin ut!Ja det var länge sen Mirko hörde några skott men han har aldrig brytt sig om det förut men får väl se på söndag:-)det var seriöst av dej att skotträna Meddi. Jag känner igen det där med platsliggningen.....Mirko ligger å tyst oxå men han ligger som på nålar man ser riktigt hur spänd han är men kvar ligger han så Mirko behöver mer träning att ligga med andra hundar för då ser han ut som en stålfjäder! Nu kom jag på att jag måste ladda videokameran tills på söndag....vad bra att jag läste din blogg nu annars hade jag glömt bort det. see you!

http://akjasmirko.bloggagratis.se

 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

22 oktober 2007 15:00

Jo visst kände man sig sliten idag!Så det blev sovmorgon imorse å det var skönt!Mirko är nte speciellt trött idag men igår kväll låg han som ett slackt:-) Idag har det blivit en skön springtur å ikväll ska vi faktiskt träna lite....tro det eller ej men jag är faktiskt sugen att träna lite hund:-)har fått lite motivation!Hoppas att resan hem gick bra igår?!Har du hört något mer om Akjas mitt? Kram på er alla!

http://akjasmirko.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 31 januari 2009 01:06

träffade jag hundarnas förra husse med blivande ny,finsk fru, barn och hund!!!.........och blev av henne ombedd att fara åt helvete! Tycker hon passar bättre där själv !!  och hittills är det ingen!!!!av alla, och de är många, som sett  bl a de fotog...

Av Annette - 27 januari 2009 20:05

Meddin tror att den här lilla svarta saken är en munsbit?? det ser iaf så ut.......ungefär som K när han träffade finska!!!småländskan!!!!!!!!! "skratt" Men! min fina hund är Ärlig!!! och Trogen.....i motsats till lögnaren jag hade inneboende ett a...

Av Annette - 26 januari 2009 22:25

Vilken vinter...den är som resten av livet!! oförutsägbar!! Jag vill ha kallt, massor av snö:-) och så kan det få vara i några månader................. Men, man kan inte lita på vintern heller längre!!!!kan man det på någon??? jag trodde jag kunde de...

Av Annette - 21 januari 2009 17:21

hundar med varsin boll!!! i den bleka januarisolens strålar, som ändå påminner om att något bättre komma skall...................//A...

Ovido - Quiz & Flashcards