Direktlänk till inlägg 17 oktober 2007

Störningsträning

Av Annette - 17 oktober 2007 21:28

har vi ägnat dagen åt. Körde bara ett kort kort pass men det gick jättebra. Hade båda hundarna ute samtidigt, lade den ena plats när jag jobbade med den andra, belönade som vanligt med boll. Just det momentet blev jobbigt för den som låg plats men på det stora hela gick det bra:)


Sedan gick vi en skogspromenad, trots älgjakt! Det tyckte hundarna och jag med med var skönt.På hemvägen genade vi över en vall där en del var inhägnad för får. Då får(skallarna) fick syn på oss började de bräka och kom springande. Skönt med staket tänkte jag och precis då brakade  det till i en lövdunge en bit bort och där kom tre får springande, helt lösa! De kutade i full fart rakt emot oss och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra så jag tjoade lite åt dem och tänkte de skulle stanna.Men det gjorde de inte så jag fick ta hundarna och springa, med fåren springande efter:) Då jag kom ner till vägen så stannade de i varje fall och vi stod och tittade på dem en stund innan vi gick hem. Det känns skönt att ha hundar som inte är jaktbenägna annars så kunde ju det hela slutat tvärtom, att fåren fick springa med hundarna efter sig!

Lägger in några bilder på Meddi, Tosca och de båda tillsammans// A

 
 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

18 oktober 2007 08:57

Roligt att få se lite bilder.....dom ser ut att ha det skoj på den sista bilden:-)full fart...kan vara roligt att ha 2 hundar då kan de ju vara varndras lekkamrater:-)....hon är jätte söt eran lilla tjej!Så ni träffade på får, roligt....jag skulle ha fått panik, skulle tro att de skulle komma fram å stånga oss:-)....Jag har oxå kört störning på platsliggningen med allt från att kasta boll framför nosen på Mirko till att tokrusa ifrån honom till att tjoa å tjimma men jag kan ju inte få den automatiska störningen som du kan få när du har 2 hundar, men jag ska göra som dej jag oxå å köra platsliggning med mer störning, för de ska verkligen klara av ALLT när de ligger utan att de ska kliva upp!eller hur? Syns snart! Som tur är fick Johanna ledigt, det var väl tur för henne att det löste sig till slut. Kram Elin & Mirko

http://akjasmirko.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 31 januari 2009 01:06

träffade jag hundarnas förra husse med blivande ny,finsk fru, barn och hund!!!.........och blev av henne ombedd att fara åt helvete! Tycker hon passar bättre där själv !!  och hittills är det ingen!!!!av alla, och de är många, som sett  bl a de fotog...

Av Annette - 27 januari 2009 20:05

Meddin tror att den här lilla svarta saken är en munsbit?? det ser iaf så ut.......ungefär som K när han träffade finska!!!småländskan!!!!!!!!! "skratt" Men! min fina hund är Ärlig!!! och Trogen.....i motsats till lögnaren jag hade inneboende ett a...

Av Annette - 26 januari 2009 22:25

Vilken vinter...den är som resten av livet!! oförutsägbar!! Jag vill ha kallt, massor av snö:-) och så kan det få vara i några månader................. Men, man kan inte lita på vintern heller längre!!!!kan man det på någon??? jag trodde jag kunde de...

Av Annette - 21 januari 2009 17:21

hundar med varsin boll!!! i den bleka januarisolens strålar, som ändå påminner om att något bättre komma skall...................//A...

Ovido - Quiz & Flashcards