Direktlänk till inlägg 21 november 2007

En gråmulen dag...

Av Annette - 21 november 2007 19:44

har vi idag också, suck. Det är bara dis och dimma ute, lerigt, blött och skitigt överallt. Tänk om snön kunde fått vara kvar.....

Men man får göra det bästa av det ändå. Idag började jag dagen med att städa (pga all lera som är ute, ofrånkomligt är att trots dusch och tork följer en del med in!!!) Sedan tog jag och stoppade hundarna i bilen för en tur till sta´n.

De fick tillbringa ett par timmar i bilen då jag och en jobbarkompis tträffades på jobbet för att gå igenom lite A-HLR. Vi har utbildning i det på måndag och det känns bra att vara lite förberedd.


Sedan blev det en tur till bruxa. Först en liten promenad och sedan blev det en platsläggning med båda två, inga problem. Sedan fick Meddi ligga kvar då jag körde inkallningar med Tosca, kors och tvärs framför näsan på honom. Det var störning för Meddi det, han reste sig en gång men blev snabbt tillbakavisad av mig och sedan lade han sig med huvudet i backen och tittade på oss. Tycker han var jätteduktig idag, det krävs en hel del av honom i det här. Jag håller på med Tosca och inte honom, hon får springa (och som hon springer- raketfart!) och hon får sin boll som belöning. Det blir mycket störande moment på en gång det. Superhund är han:-)


Sedan fick Meddi lite träning i fritt följ och positioner, lite apportering med metallapport, och sen blev det bollen:-) Tyckte han varit så duktig så vi la av med träning efter det .


Sen gick vi in en stund på agilitybanan, båda hundarna på en gång. det sprangs i tunnlar, klättrades och hoppades. Vi hade skoj där en stund innan vi åkte hem.


På em har vi gått i skogen, detta pga att det är enda stället som är något så när rent att vara på för tillfället. Nu ikväll har vi varit på åb hos vet, örat är på väg åt rätt håll men droppar 2 ggr / dag i fem dagar till ,suck.Nu blir det en stund framför dumburken//A

 
 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

24 november 2007 09:10

Ni hade en gråmulen dag alltså!usch tråkigt...här hemma idag vaknade jag å det var 5 minus grader...brrr...det är skillnad på stockholms kyla å Norrlands kyla...så mycket kallare här!Ni tränar på bra å vilket plus att du kan använda Tosca som störning på platsliggningen det är ett plus med två hundar:-)Ha en trevlig helg!kram

http://akjasmirko.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 31 januari 2009 01:06

träffade jag hundarnas förra husse med blivande ny,finsk fru, barn och hund!!!.........och blev av henne ombedd att fara åt helvete! Tycker hon passar bättre där själv !!  och hittills är det ingen!!!!av alla, och de är många, som sett  bl a de fotog...

Av Annette - 27 januari 2009 20:05

Meddin tror att den här lilla svarta saken är en munsbit?? det ser iaf så ut.......ungefär som K när han träffade finska!!!småländskan!!!!!!!!! "skratt" Men! min fina hund är Ärlig!!! och Trogen.....i motsats till lögnaren jag hade inneboende ett a...

Av Annette - 26 januari 2009 22:25

Vilken vinter...den är som resten av livet!! oförutsägbar!! Jag vill ha kallt, massor av snö:-) och så kan det få vara i några månader................. Men, man kan inte lita på vintern heller längre!!!!kan man det på någon??? jag trodde jag kunde de...

Av Annette - 21 januari 2009 17:21

hundar med varsin boll!!! i den bleka januarisolens strålar, som ändå påminner om att något bättre komma skall...................//A...

Ovido - Quiz & Flashcards