Alla inlägg den 9 november 2007

Av Annette - 9 november 2007 14:29

kärnor fårn en hel!! pumpa har Tosca satt i sig! Märkte det idag på fm, hade ställt en plåt med kärnor från vår Halloweenpumpa i pannrummet för att de skulle torka. Igår innan jag åkte till jobbet ställde jag ner plåten på golvet och idag såg jag...alla kärnor borta!!! då berättade Krister att  det hade varit kärnor i köket igår kväll och att Tosca gick och tuggade. När han tittade på vad så var det just kärnor. Jädrans hund, de där kärnorna skulle ju jag plantera i vår.


Just nu är vi hemkomna jag och hundarna från skogen, där har vi spårat och varit och plockat advendtsmossa. Man vet ju aldrig när snön och kylan kommer, den första snön hade vi här i onsdags morse, halkigt värre att åka till jobbet.


Spåren gick super idag, Meddi hade tre föremål och en massa vinklar och "trappor" och det löste han med bravur:-)duktig kille. Tosca börjar bli mindre fladdrig och hon hade ett vanligt rakspår med ett föremål på slutet som hon hittade och blev jätteglad, det innebär ju att hitta något att man får sin boll, vilken lycka....


Nu ska vi plantera lite lök i trädgården och sedan blir det en lugn fredag kväll med god mat och ett glas vin, Ha en trevlig helg// A

Ovido - Quiz & Flashcards