Alla inlägg den 6 november 2007

Av Annette - 6 november 2007 14:39

på bruxa. Då jag ändå skulle in till sta´n och handla lite så passade jag på att träna samtidigt.  Med Meddi har jag kört platsliggning under tiden jag tränade med Tosca, det gick till att börja med inget vidare, man kunde tro att han hade en fjäder där bak!!! Men efter att jag blev förb...ad på honom och gick mot honom med arga!steg så bestämde han sig för att det var nog inte läge att reta matte mer så sedan låg han ca 7-8 min med huvudet i marken och studerade oss. Duktigt:-) sedan fick Meddi lite fritt följ med positionsträning, framåtsändande, apportering över A- hinder och IPO hinder. Det är inga som helst problem utan går jättebra. Sedan fick han klättra på lilla stegen också, han har tidigare haft väldigt bråttom på den och hoppat!! ner, men idag gick han hur lugnt och fint som helst.


För att avsluta det hela med passivitet körde jag en platsliggning till, då var det dock bara Meddi ute. Jag gick runt hela IPO-plan (den är stor) och gömde mig en stund i alla skulen. En gång satte han sig och undrade var jag var men då var jag genast på honom så han la sig direkt igen. Sammanfattningsvis kan jag tycka att degens övningar kändes rätt så bra, nu ska vi bara få till allt när det är mer störning runtomkring men det har vi ju tid till.


Med lilla Tosca har jag kört lite linförighet, inkallningar och stanna vid mig (hon har sådan racerfart så hon passerar ju mig hur långt som helst) och sedan har jag börjat med att hon ska stå, hon kan inte det kommandoordet riktigt än men det kommer.


Nu tar vi lite siesta innan vi ska ut i trädgården och kratta löv! verkar vara ett evighetsgöra i år, det är ingen ordning på vinden för alla löv tycks komma in till oss! Ikväll ska vi ta med hundarna och gå på en liten stadspromenad i Söderköping. Ha det i höstmörkret//A

Ovido - Quiz & Flashcards