Direktlänk till inlägg 18 november 2007

Idag har vi....

Av Annette - 18 november 2007 18:38

varit och tränat med hundgänget. Skulle köra passivitet med Meddi idag, det gick skit!!! han lät som om vi vore i opera-huset! dom andra som var där skrattade åt honom men inte jag, det var ju inte roligt. Kör väldigt  mycket passivitet och det brukar gå bra men idag hade han väl fått fnatt eller nåt i den stilen, det spelade ingen roll vad jag gjorde så lät han! och som han lät, Krister frågade om det var en ko!jag hade i kopplet, då förstår ni att han hördes.

Förhoppsningsvis tystnar han, han hade nog en anings överskottsenergi idag så egentligen var det inte den bästa dagen att träna passivitet på, bara att ta nya tag.


På em har vi varit i skogen, min pappa och syster var också med. Vi fick en guidad tur av pappa så att vi skulle komma ut där vi tänkt oss och inte på andra sidan skogen:-) perfekt, nu kan vi gå där för nu har vi en snitslar i träden att följa.De är inte bara åt mig för syrran ska rida där och hon hittar inte heller riktigt, eller mycket sämre än mig i sanningens namn.

Vi passade också på att hugga en gran, det är ju snart 1:a advent, det går ruggigt fort nu och lite ljus i trädgården vill vi ju ha.


Nu har jag precis fixat med Meddis onda öra, det börjar att bli bra nu, skönt. Han gillar inte att jag ska hålla på och droppa i droppar och tvätta så där super, när han ser att jag plockar fram sakerna så går han till andra änden av huset och sätter sig och tittar men han kommer än så länge då jag säger till honom. Blir skönt för honom när kuren är avslutad.

Nu blir det tidigt i säng, blev en mycket sen kväll/natt igår!//A

 
 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

18 november 2007 19:54

Vad bra att ni har varit å snitslat så att vi slipper komma ner å leta efter er om ni skulle gå vilse:-)nu kan vi känna oss lugna när ni är ute i skogen!Jaha så det blev en sen natt igår?fest eller?:-)Snart är det dax för mej att åka till jobbet...börjar 23.00....sussa sött!

http://akjasmirko.bloggagratis.se

 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

18 november 2007 21:02

Ja det ser ju ut som det är snö kvar på bilderna från idag men men skenet bedrar:-)..hihi..det är bara blask kvar nu...suck...5 plus grader idag...så blask eller is som det är på vägarna....men nu kan jujag köra lite spår så det är väl det positiva:-)

http://akjasmirko.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

21 november 2007 08:09

Hej!
Vilka fina bilder du har i bloggen. Och snö! Det är än så länge bristvara här. Hoppas Medix är bättre i sitt öra. Ha det gott så hörs vi. /Annika

http://www.ljungsten.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 31 januari 2009 01:06

träffade jag hundarnas förra husse med blivande ny,finsk fru, barn och hund!!!.........och blev av henne ombedd att fara åt helvete! Tycker hon passar bättre där själv !!  och hittills är det ingen!!!!av alla, och de är många, som sett  bl a de fotog...

Av Annette - 27 januari 2009 20:05

Meddin tror att den här lilla svarta saken är en munsbit?? det ser iaf så ut.......ungefär som K när han träffade finska!!!småländskan!!!!!!!!! "skratt" Men! min fina hund är Ärlig!!! och Trogen.....i motsats till lögnaren jag hade inneboende ett a...

Av Annette - 26 januari 2009 22:25

Vilken vinter...den är som resten av livet!! oförutsägbar!! Jag vill ha kallt, massor av snö:-) och så kan det få vara i några månader................. Men, man kan inte lita på vintern heller längre!!!!kan man det på någon??? jag trodde jag kunde de...

Av Annette - 21 januari 2009 17:21

hundar med varsin boll!!! i den bleka januarisolens strålar, som ändå påminner om att något bättre komma skall...................//A...

Ovido - Quiz & Flashcards