Direktlänk till inlägg 17 november 2007

Tosca på MH....

Av Annette - 17 november 2007 16:43

är vad vi har ägnat förmiddagen åt. Den lilla Toscan överraskade oss väl lite, hon gjorde inte det som vi trodde att hon skulle göra.

*Kontakten accepterade hon men hon besvarade den inte men drog sig heller inte undan. Vid hanteringen däremot pusssade! hon testledaren:-)

*Leklusten var det däremot inget fel på, skitkul tyckte Tosca och drog emot så mycket hon orkade.

*Förföljandet, lilla bytet, det brydde hon sig inte om alls???det hade ju jag trott.

*På aktiviteten fick hon en 2:a

*Vid avståndsleken blev hon lite arg och skällde på figgen och visade hotbeteende, sprang dit och gick fram till figgen när denne pratade med henne. Men se sen, då tog Tosca leksaken och stod bakom ryggen på matte och ville att vi skulle leka, den där människan som ropade borta i skogen tog hon ingen notis om alls.

*Dumpen gick hon rakt fram till och kollade vad det var för nå´t, sen var det klart.

*Skramlet gjorde hon likadant med som med dumpe, inga krusiduller här inte!

*Spökena visaade hon hotbeteenden mot och stod i huvudsak framför mig, gick fram till spöket när jag gått halvvägs, sen raka spåret till det andra. När hon konstaterat att det var en människa där under också var inte det ett dugg intressant längre!

*Leklusten var lika stor som i början och skotten ägnade hon inte en blick ens en gång.

Sammanfattningsvis kan man väl säga att det är en ganska tuff liten schäferflicka, hon backade inte för det hon tyckte var läskigt utan hon talade om att kom inte hit för då blir jag arg.

Hon överraskade som sagt på en del moment men på ett positivt sätt. I och med att vi inte haft henne från början så vet vi ju inte vad hon varit med om innan hon kom till oss.


Väl hemma igen blev det en låååång skogspromenad med en pigg Meddi, vi körde också lite uppletande då vi var i skogen, gick jättebra. Sedan ägnade vi oss åt kombinerad lek/träning med hundarnas älskade bollar. Jag sätter/lägger hundarna och kastar boll och kommenderar iväg en hund i taget, går faktiskt riktigt bra och de är duktiga.

Nu blir det en lugn lördagkväll med en skön bastu, i morgon ska vi träna med hundgänget igen//A



 
 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

17 november 2007 18:17

Vad roligt att Tosca gjorde ett bra Mh å att ni är nöjda!Å som du skrev så reagerar ju aldrig eller nästan aldrig iaf hundarna som man tror att de ska göra...hihi...Har all snö försvunnit hos er nu?Hos oss ligger den var men det var varmare idag på dagen men nu på kvällen blev det minus grader igen så det ligger väl kvar någon dag till:-) Ha en skön helg!/Kram på er!

http://akjasmirko.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nettan

17 november 2007 18:43

Ja här är nästan all snö borta, lite is kvar fläckvis på mindre vägarna. Nu är det minusgrader men blir nog varmt i morgon igen//ha en bra helg själv/ Nettan

 
Maud, Zoie, Mollie

Maud, Zoie, Mollie

17 november 2007 20:29

Tack för grattishälsningen i min blogg! Och grattis till MH på fröken T!

http://www.zorroman.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 31 januari 2009 01:06

träffade jag hundarnas förra husse med blivande ny,finsk fru, barn och hund!!!.........och blev av henne ombedd att fara åt helvete! Tycker hon passar bättre där själv !!  och hittills är det ingen!!!!av alla, och de är många, som sett  bl a de fotog...

Av Annette - 27 januari 2009 20:05

Meddin tror att den här lilla svarta saken är en munsbit?? det ser iaf så ut.......ungefär som K när han träffade finska!!!småländskan!!!!!!!!! "skratt" Men! min fina hund är Ärlig!!! och Trogen.....i motsats till lögnaren jag hade inneboende ett a...

Av Annette - 26 januari 2009 22:25

Vilken vinter...den är som resten av livet!! oförutsägbar!! Jag vill ha kallt, massor av snö:-) och så kan det få vara i några månader................. Men, man kan inte lita på vintern heller längre!!!!kan man det på någon??? jag trodde jag kunde de...

Av Annette - 21 januari 2009 17:21

hundar med varsin boll!!! i den bleka januarisolens strålar, som ändå påminner om att något bättre komma skall...................//A...

Ovido - Quiz & Flashcards