Direktlänk till inlägg 13 november 2007

Ledig......

Av Annette - 13 november 2007 19:13

har jag varit idag men någon sovmorgon blev det inte:-( jag hade en tid hos vet med Meddi, han har haft besvär med ett öra i ca en vecka så nu ville jag kolla upp det.Han skötte sig super hos vet, fast han hade ont i örat gick han med på allt de gjorde, han bara pussade på dom!!! Veterinärerna jag går hos gillar Meddi  och han dom, vi har ju varit där en del då vi vägde honom.Passade på och ställa honom på vågen och den stannade på 37,4 kg, stadig kille det här. Och så har han fått behandling för sitt öra så nu ska förhoppsningsvis det här ordna till sig.

Sedan var jag till bruxa, där fick Meddi börja med platsliggning när Tosca jobbade och se det var svårt, jag tror jag lade ner honom fyra eller fem gånger men skam den som ger sig, till slut låg han där han skulle så segern är min!! Sedan fick Meddi jobba också, det blev linförighet,fritt följ med sättande under marsch och läggande under språngmarsch, lilla stegen, hopp med apport och lite kryp. Tycker allt funkar men ska finslipas en del förstås och krypet är långt ifrån klart men påbörjat i alla fall.


Tosca har tränat på  ställande under gång och det börjar funka, linförighet och fritt följ, det artar sig med lilla yrhättan också.


När vi kom hem på em tog vi en riktig skogspromenad och det var skönt, det är så vackert ute och det snöade som tusan när vi var i skogen,allt blir så tyst och dämpat då. Vid tre! tillfällen såg vi rådjur, eller rättare sagt jag. De två första gångerna såg inte hundarna dem men den tredje gången märkte jag att något var på G. Tosca for omkring och nosade som tusan så henne kallade jag in och kopplade, Meddi fick gå lös. Stannade för att plocka lite tallris och då ser jag rådjuren ännu en gång, de sprang framför oss på en åker, inte särskilt långt bort. Kollade hundarna och Tosca hade inte sett dem men det hade Meddi, jag brydde mig inte om honom utan fortsatte att plocka mitt ris och han bara stod och tittade. Rådjuren stannade också och tittade på oss också innan de fortsatte mot skogen och sedan gick vi hem. Jag tycker att Meddi skötte sig kanon, han tittade på rådjuren och sen lite undrande på mig men han stannade kvar utan att försöka sticka efter dem, det är starkt gjort tycker jag.Hoppas han fortsätter så:-)Avslutar med en vinterbild på meddi , tagen i helgen//A

 
 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

13 november 2007 22:22

Oj det gjorde Meddi bra!det med råddjuren alltså....vet inte om Mirko skulle ha klarat det!Ni verkar träna på bra!ni har kommit långt med er lydnad å börjat med några moment som jag inte ens har börjat tänka på!men det beror väl på att du ska köra BSL å där är det vä andra moment än i brukset eller hur?Du får väldigt fina bilder på Meddi:-)Å han vägde alltså 37,5 kg, tror du att han kommer att bli en 40 kilos kille eller?:-)Kram på er/Elin & Mirko

http://akjasmirko.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 31 januari 2009 01:06

träffade jag hundarnas förra husse med blivande ny,finsk fru, barn och hund!!!.........och blev av henne ombedd att fara åt helvete! Tycker hon passar bättre där själv !!  och hittills är det ingen!!!!av alla, och de är många, som sett  bl a de fotog...

Av Annette - 27 januari 2009 20:05

Meddin tror att den här lilla svarta saken är en munsbit?? det ser iaf så ut.......ungefär som K när han träffade finska!!!småländskan!!!!!!!!! "skratt" Men! min fina hund är Ärlig!!! och Trogen.....i motsats till lögnaren jag hade inneboende ett a...

Av Annette - 26 januari 2009 22:25

Vilken vinter...den är som resten av livet!! oförutsägbar!! Jag vill ha kallt, massor av snö:-) och så kan det få vara i några månader................. Men, man kan inte lita på vintern heller längre!!!!kan man det på någon??? jag trodde jag kunde de...

Av Annette - 21 januari 2009 17:21

hundar med varsin boll!!! i den bleka januarisolens strålar, som ändå påminner om att något bättre komma skall...................//A...

Ovido - Quiz & Flashcards