Direktlänk till inlägg 29 oktober 2008

Vitt..............................

Av Annette - 29 oktober 2008 17:34

var det ute i morse!! jag som gillar alla årstider blev så glad, för då är det kallt, blir rent och fint, samt ljust ute!

Vi gick ut vid 09.00-tiden och då lade jag spår till hundarna. Meddin var såååå lycklig över kylan, så han fick värsta spelet och for omkring som en dåre!!!!! man kan inte annat än bli glad av  att se honom:-) att han sedan fick Toscan med sig på tokrycket gjorde inte det hela mindre underhållande!

Efter spåren, som gick ok för båda( Meddin strulade i en vinkel!)Jag tror att strulet i vinkeln berodde på vildsvin!!!! vi har varit förskonade från dem tidigare, men i förra veckan sågs fem stycken, i stort sett utanför där jag bor, och nu spårade vi vid äppelträd där det låg fullt av halvätna äpplen, grisarna.?????Meddin var väldigt!!!!! intresserad av dofterna som var runt dessa äpplen, därav blev det knas i en vinkel. Sedan gick vi hem och fixade lite inne. Sedan tog vi en promenad i det underbara vädret!

Hemma från den fortsatte vår dag utomhus! Vi har räfsat löv, eller, iaf jag, och Meddin är väldigt!!!!! förtjust i, och vill gärna ha räfsan. Men det är vi två om, för jag anser att den är min!!!!!och det kommer den att förbli!!

Sedan har vi ordnat med lite av varje i min underbara trädgård, för att gå in vid fyrasnåret. Sedan fick sig båda hundarna ett välförtjänt bad. Svettigt värre, att bada två hundar efter en heldag i trädgården, efter det såg jag ut  som en tomat i skallen:-)

Men, jag har iaf två hundar som luktar jättegott, och i efterdyningarna av hundbadet så städade jag hela huset, så nu luktar det såååå gott här, av grönsåpa!!

Nu hhar jag precis satt mig, efter att ha ätit en god middag, i stearinljusens sken, och känner mig väldigt nöjd med min dag!!!//A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette - 31 januari 2009 01:06

träffade jag hundarnas förra husse med blivande ny,finsk fru, barn och hund!!!.........och blev av henne ombedd att fara åt helvete! Tycker hon passar bättre där själv !!  och hittills är det ingen!!!!av alla, och de är många, som sett  bl a de fotog...

Av Annette - 27 januari 2009 20:05

Meddin tror att den här lilla svarta saken är en munsbit?? det ser iaf så ut.......ungefär som K när han träffade finska!!!småländskan!!!!!!!!! "skratt" Men! min fina hund är Ärlig!!! och Trogen.....i motsats till lögnaren jag hade inneboende ett a...

Av Annette - 26 januari 2009 22:25

Vilken vinter...den är som resten av livet!! oförutsägbar!! Jag vill ha kallt, massor av snö:-) och så kan det få vara i några månader................. Men, man kan inte lita på vintern heller längre!!!!kan man det på någon??? jag trodde jag kunde de...

Av Annette - 21 januari 2009 17:21

hundar med varsin boll!!! i den bleka januarisolens strålar, som ändå påminner om att något bättre komma skall...................//A...

Ovido - Quiz & Flashcards